نورشرق: فیفا مرجع رسیدگی کننده به پرونده خلیل زاده است

9:45 - 17 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۱۲۶۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: طبق ماده ۲۲ آیین نامه نقل و انتقالات، فیفا مرجع رسیدگی به پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل زاده است.

- جمشید نورشرق در گفت‌وگو با برنامه «سلام، صبح به خیر» درباره دلیل تعدد فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان داخلی در این فصل اظهار داشت: تعداد پرونده‌های ارجاع شده به کمیته تعیین وضعیت با موضوع فسخ غیرموجه بیشتر از سال‌های قبل بود که باید آسیب‌شناسی شود. دلایل مختلفی برای آن مطرح می‌شود. برخی تصمیم فدراسیون و سازمان لیگ برای استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی را اشاره می‌کنند که در قیمت‌ها تاثیرگذار بود. عوامل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد.

وی افزود:در کمیته وضعیت فارغ از این دلایل، با موضوع فسخ موجه و غیرموجه برخورد و رسیدگی می‌کنیم. در گذشته هم روند کمیته وضعیت این موضوع را نشان داده است.

رییس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون با اشاره به آخرین روند رسیدگی به برخی پرونده‌های مطروحه درباره فسخ یک طرفه قرارداد گفت: پرونده شکایت باشگاه ماشین سازی از بابک مرادی در آستانه صدور رای است. پرونده‌هایی که تصمیم‌گیری درباره آنها از طریق بخش اداری فدراسیون و توسط دبیرکل ابلاغ نشده، روند این است که درباره آنها اعلام نظر نکنیم و مرجع اعلام آنها نیستیم. نسبت به فسخ غیرموجه، مقررات را مانند مراجع بین المللی رعایت می‌کنیم.

نورشرق ادامه داد: درباره پرونده سعید واسعی تصمیم‌گیری کردیم و این رای هم روز گذشته ابلاغ شد. تصمیم ما قابل تجدیدنظر است و کمیته استیناف در صورت تجدید نظرخواهی صفر تا صد پرونده را مورد بازبینی قرار می‌دهد و این کمیته رای قطعی را صادر می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت باشگاه نساجی از محمود فکری گفت: این پرونده هم در معرض صدور رای است. فکر می‌کنم درباره آن هم در این هفته تصمیم‌گیری می‌کنیم. فکر می‌کنم در مصاحبه‌های فکری هم پرداخت جریمه به شکل ضمنی و صریح بیان شده اما در کمیته وضعیت بازیکنان تصمیم‌گیری به شکل جمعی اتخاذ می‌شود. پس از شنیدن اظهارات طرفین پرونده و دیدن لوایح براساس مقررات تصمیم گیری می‌کنیم.

رییس کمیته وضعیت فدراسیون درباره پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده گفت: نکته پرونده این است که ورود و دخالت یک مرجع بین المللی سبب شده مرجع داخلی رسیدگی نکرده و مرجع خارجی صلاحیت رسیدگی داشته باشد زیرا پای یک فدراسیون خارجی هم در میان است. نظر کمیته وضعیت بازیکنان هم این است شکایت نزد فیفا مطرح شود. اینکه پرسپولیس به فدراسیون جهانی شکایت کند، اختیار باشگاه است اما آنچه درباره اش اظهارنظر می‌کنیم این است طبق ماده ۲۲ مقررات نقل و انتقالات مرجع رسیدگی ما نیستیم و فیفا است.

نورشرق افزود: دلیل روشن این نظر هم این است اگر هدف ما از صدور احکام، اجرای آن است. نسبت به فدراسیون جهانی نفوذی نداریم که تصمیم ما قابلیت اجرا داشته باشد. معمولا حقوقی‌ها اهل پیش‌بینی نیستند و هر پرونده‌ای را طبق مقتضیات خاص خود بررسی می‌کنند اما آنچه مسلم است اگر مقررات رعایت نشده باشد، فسخ قرارداد خلیل زاده هم غیرموجه تشخیص داده می‌شود.

وی درباره دلیل اصلی بازنگشتن آندره آ استراماچونی به تیم استقلال توضیح داد: پس از شکایت وی بحث بازگشت این مربی مطرح شد. این موضوع با بحث ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی دچار تقارن زمانی شد اما مقصود از تصویب این قانون جلوگیری از بازگشت استراماچونی نبود و هدف نظام‌مند کردن این موضوع در سطح فوتبال کشور بود. اینگونه تصور شد که مصوبه فدراسیون دلیل برنگشتن این مربی نبوده اما بعداً مشخص شد اصولاً قرار نبوده است که استرا به ایران بیاید.

رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس عنوان کرد: این پرونده هم در حال رسیدگی است و تشریفات انجام می‌شود. تیم خیلی خوبی مشغول تلاش و زحمت کشیدن هستند. واقعا رایی که برای ویلموتس صادر شده از لحاظ استانداردهای بین‌المللی ضعیف است و قوت ندارد. عددی که در حکم آمده هیچ توجیه حقوقی ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *