فضیلت و برکات سوره اعراف

6:50 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۸۱۹۳۲
قرآن کتاب دینی مسلمانان است که از ۱۱۴ سوره تشکیل شده است و خواندن هر یک از این سوره‎‌ها خواص و برکاتی دارد.

- سوره اعراف سی و نهمین سوره‌ای است که به پیامبر(ص) نازل شده، ولی در مصحف هفتمین سوره قرآن قرار گرفته است. این سوره ۲۰۶ آیه دارد و در مکه به پیامبر (ص) نازل شده است.

فضیلت و برکات سوره اعراف

در ابتدای سوره درباره لزوم پیروی از پیامبران و سرنوشت شوم قومی که با پیامبر خود مخالف کردند و او را اذیت کردند گفته می‌شود و بعد درباره فرمان‌های خداوند که با جمله یا بنی ادم شروع می‌شود صحبت می‌شود. فرمان‌های چهارگانه که شامل رعایت تقوا، پیروی نکردن از شیطان، دوری از اسراف و پیمودن مسیر اعتدال.

آثار و برکات سوره اعراف

۱) در امان ماندن از شر دشمن و حیوان درنده

روی عن النبی صلی الله علیه وآله وسلم انه قال: ... من کتب‌ها بماء ورد و زعفران و عقل‌ها علیه لم بقر به سبع ولا عدو ما دامت علیه باذن الله تعالی.

هر کس این سوره را با گلاب و زعفران بنویسد و به همراه داشته باشد، تا وقتی که این نوشته با اوست به اذن خداوند هیچ درنده و دشمنی به او نزدیک نمی‌شود.

۲) زیاد شدن روزی

وَلَقَدْ مَکَّنَّاکُمْ فِی الأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَکُمْ فِیهَا مَعَایِشَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ ﴿۱۰﴾

هر کس با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن، در روز جمعه بعد از آن که مردم از نماز جمعه فارغ شوند بنویسد و در منزل خود یا دکان خود بیاویزد روزی بر وی فراخ گردد و برکت و خیر بسیار در مال و ثروت و کاسبیش ایجاد شود و در تجارت سود بسیار بیند.

۳) جهت کم شدن خواب و بیدار ماندن در شب

إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿۵۴﴾ ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ﴿۵۵﴾ وَلاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ ﴿۵۶﴾

هر کس با ایمان در وقتی که به جامه خواب رود آیات فوق را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند و از خداوند متعال بخواهد که خواب او کمتر شود مطلوب او حاصل شود و بر قیام عبادت شب قادر گردد.

منابع

  • خواص آیات قران کریم
  • البرهان

بیشتر بخوانید:

از آثار و فضایل قرائت سوره‌های چهارقل چه میدانید؟


برچسب ها: فضائل قران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *