آغاز مرحله چهارم اقدامات پیشگیرانه برای رفع تصرف از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

14:30 - 20 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۴۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ابلاغ رئیس کل دادگستری استان، مرحله چهارم اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع تصرف اراضی ملی در سراسر استان توسط دادستان‌ها در حال انجام است.

- نشست پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در آغاز این نشست رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه دستگاه قضایی استان به شدت با هرگونه تغییر کاربری در اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قضایی می‌کند، اظهار کرد: در بحث تغییر کاربری‌ها و قبرستان‌ها دستگاه قضایی استان ورود کرده است تا بعضی افراد سودجو نتوانند، به هیچ بهانه‌ای اراضی ملی را تصرف کنند.

وی با بیان این که سهل انگاری و قصور مدیران و مسئولان به هیج وجه پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: در این راستا بعضی از مدیران و نهاد ها‌ی دولتی، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و این ترک فعل نشان دهنده‌ی بی کفایتی و بی مسئولیتی است که باعث، ایجاد خسارت به مردم و تضییع حقوق عامه و بیت المال می‌شود.

نگین تاجی در ادامه افزود: همانطور که دغدغه اصلی آیت الله رئیسی مبارزه با فساد و احیای حقوق مردم است و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در همین راستا با متخلفین به اراضی ملی و بیت المال به شدت برخورد می‌کند.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که در دفاع از حقوق بیت المال به وظایف قانونی خود عمل می‌نمایند، بیان داشت: در یک سال گذشته، بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی به بیت المال برگشت داده شد و این جلوگیری از زمین خواری خود یک حرکت جهادی است.

نگین تاجی گفت: این احترام به مردم، مسئولان و مدیران سبب جلوگیری از مجازات کسی که ترک فعل کرده نخواهد شد و به شدت طبق قانون، با متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد با اذعان به اینکه طبق آمار‌های کشوری، استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هم در شهرستان‌ها و راه‌های مواصلاتی می‌باشد، به برخی کسانی که قصد اخلال در این امنیت را دارند هشدار داد و اظهار داشت: اگر کسی باعث ناامنی برای مردم شود و از مردم سلب آسایش کند، به شدت با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: برای سارقان جاده‌های استان، اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.

در این جلسه مشکلات درون شهری یاسوج و طرح‌های شهری و شهر سازی جهت رفاه حال شهروندان مورد بررسی قرار گرفت و مواردی مصوب گردید.

همچنین ساماندهی وضعیت زندان‌های استان نیز مورد بررسی قرار گرفت چرا که باید مشکلات در این حوزه هم، حل و فصل شوند.

در ادامه این نشست، سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، از عملی نشدن تعهد روستا‌های شمال شهر یاسوج مبنی بر دیوار کشی اطراف قبرستان‌های این شهر خبر داد و افزود: با توجه به این که، تعهد اهالی روستا‌های شمال شهر یاسوج، مبنی بر محصور کردن قبرستان‌های خانوادگی متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و در این جلسه مقرر شد منابع طبیعی با همکاری سایر مراجع نسبت به محصور سازی اقدام و اطراف این آرامستان‌ها طرح‌های درختکاری اجرا نماید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع تعرض و تصرف از اراضی ملی و انفال اظهار کرد: با ابلاغ رئیس کل دادگستری استان، مرحله چهارم این اقدامات در سراسر استان توسط دادستان‌ها در حال انجام است که گزارش آن به صورت موردی به رسانه‌ها اعلام گردیده است.

سید عیسی حسنی در راستای اعلام رئیس کل دادگستری استان مبنی بر اینکه، اگر مدیران دچار ترک فعل شوند و وظایف و اقدامات خود را انجام ندهند، تأکید کرد و افزود: شایسته است مدیران و مسئولان، نسبت به مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال بی تفاوت نباشند و انتظار داریم، مدیران نسبت به اجرای مصوبات این شورا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در صورت استنکاف قطعاً تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *