برخورد قانونی با اهمال‌کنندگان در موضوع آب و فاضلاب خوزستان

13:23 - 20 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۴۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با افرادی که در موضوع آب گرفتگی و فاضلاب در خوزستان اهمال و ترک فعل کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

-حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان پس از پایان برنامه‌‎های سفر خود به استان خوزستان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه سیمای استان حضور یافت و اظهار داشت: مشکلات فاضلاب و آب‌های سطحی شهر‌های استان  در سالیان گذشته باید حل می‌شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه استان خوزستان دارای سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست و به تمامی شهرداران شهرهای استان ۶ ماه فرصت داده شده است تا طرح مطالعاتی این سیستم انجام شود، گفت: با افراد و مسئولانی که در موضوع آب و فاضلاب خوزستان اهمال و ترک فعل کردند، برخورد قانونی می‌شود و در این خصوص چند نفر نیز بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از حقوق قانونی استان، اختصاص سه درصد درآمد‌های نفتی و حق آلایندگی‌ها است که باید توسط وزارت نفت پرداخت شود و مسئولان استانی باید برای دریافت این حق قانونی کوشا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان به اجازه و موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای طرح فاضلاب اهواز اشاره کرد و افزود: مقرر شده ۵۰ میلیون یورو از این محل برای سال جاری و ۵۰ میلیون یورو نیز  سال آینده اختصاص داده شود که امسال قسمتی از آن پرداخت شده، ولی به قیمت روز نرخ ارز تبدیل نشده است که در این زمینه با نمایندگان مجلس  و مسئولان صحبت شده تا مابه‌التفاوت آن در بودجه سال آینده دیده شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بزرگی همچون بندر امام خمینی، منطقه آزاد اروند و دارای امکاناتی بزرگ از جمله پتروشیمی و کشاورزی است و باید از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات استان استفاده شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که استان خوزستان از جمله آب آشامیدنی و سکونت‌های غیررسمی با آنها روبروست، گفت: ۵۵۰ روستای خوزستان فاقد آب آشامیدنی هستند و از طریق تانکر‌ها به آنها آبرسانی می‌شوند .

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان ادامه داد: در راستای حل مشکل فاضلاب اهواز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تجهیز کارگاه اجرای طرح را آغاز کرده است، ولی اگر ۱۰۰ درصد اعتبار ۱۰۰ میایون یورویی  پرداخت شود، باز هم نیاز به اعتبار دارد و مسئولان استانی باید از ردیف‌های حق آلایندگی و سه درصد درآمد‌های نفتی برای این طرح استفاده کنند و تلاش کنند طرح فاضلاب استان حل شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یکی از گله‌مندی‌های مردم را استفاده از نیروهای غیر بومی در طرح‌هایی از جمله پتروشیمی بیان کرد و گفت: به بازرسی کل استان مامور شد این موضوع را بررسی کند و در صورت تخلف با متخلفان

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *