اولویت اصلی در مبارزه با سرقت، کشف اموال مسروقه و بازگرداندن آن به شهروندان است

10:45 - 26 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۲۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران گفت: ترک وظایف قانونی مدیران و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی و اهمال و سهل انگاری آنان در اجرای قانون، با جدیت رصد می‌شود.

- رحیم گل زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران، در جریان نظارت بر اجرای طرح امنیت محله محور سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری فاتب، ضمن تشکر از اقدامات قاطع پلیس در برخورد با مجرمین به ویژه کشف آلات و ادوات جرم، بر لزوم کشف اموال مسروقه و بازگرداندن آن به شهروندان مالباخته تأکید و آن را اولویت اصلی در مبارزه با جرم سرقت دانست. گل زاده، معامله اموال مسروقه و مالخری را پدیده‌ای نابهنجار و مجرمانه توصیف و برخورد شدید کیفری با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی را طوری که فرصت هرگونه کسب منفعت نامشروع از آن‌ها سلب و مایه عبرتی برای سایرین گردد، لازمه پیشگیری و مبارزه با بزه اظهار نمود.

معاون دادستان تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص رها بودن برخی اماکن تاریخی و خانه‌های بافت قدیم منطقه ۱۲ تهران که سرقت اموال و تجمع معتادین و ارتکاب انواع جرایم را سبب می‌گردد، گفت: ترک وظایف قانونی مدیران و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی و اهمال و سهل انگاری آنان که تضییع حقوق عامه و یا احتمال بروز خطر یا حادثه یا ورود خسارت به منابع عمومی و اشخاص را سبب می‌گردد، به طور جدی با انجام بازدید‌های میدانی رصد و با تذکرات و برخورد‌های قانونی لازم به مدیران و مالکین، از وقوع بزه و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

رحیم گل زاده در ادامه، با اشاره به فعالیت شبانه روزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با استقرار واحد کشیک قضائی در دادسرای ناحیه ۱۲، اظهار امیدواری کرد؛ امنیت عمومی جامعه ارتقاء یافته و حقوق شهروندان بیش از پیش مراعات گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *