پاکدل: باید قبول کنیم در جمع ۵ تیم اول آسیا نیستیم/ برای تیم ملی هندبال به دنبال مربی خارجی هستیم

16:28 - 01 دی 1399
کد خبر: ۶۸۵۹۷۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس فدراسیون هندبال گفت: کادر فنی تیم هندبال جوانان تا دوشنبه آینده اعلام می‌شود.

علیرضا پاکدل، در نشست خبری و رونمایی از پیراهن تیم هندبال جوانان، اظهار داشت: در بخش بانوان با توجه به شرایط خاص هندبال کشور اگر بخواهیم منطقی برخورد کنیم باید قبول کنیم در جمع ۵ تیم اول آسیا نیستیم و با ۳ تیم اول نیز فاصله زیادی داریم و ازبکستان و استرالیا نیز ما را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: سال گذشته مشکلات حوزه بانوان را بررسی کردیم و شورای راهبردی هندبال بانوان تشکیل شد و دلایل ناکامی‌ها و فاصله‌ها و راهکار ایجاد شرایط بهتر را بررسی کردیم تا در یک بازه زمانی مشخص به سطح خوبی برسیم. قرار شد به این سمت حرکت کنیم که در رده‌های پایه سرمایه‌گزاری شود و در مسائل آموزشی از با تجربه‌ها استفاده شود.

رییس فدراسیون هندبال تاکید کرد: زمانی که به فدراسیون آمدیم بدهی‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود داشت تلاش کردیم و بدهی‌های مالی فدراسیون به صورت کامل برطرف و در این ۲۰ ماه آرامش مالی در فدراسیون برقرار شده است.

وی افزود: ما برای تیم‌های ملی نیاز به حامی مالی داریم. تلاش کردیم تا حامیان مالی را در رده‌های ملی جذب کنیم. بعد از چند جلسه با مدیر باشگاه اشتادسازه مشهد و سابقه حضور وی در هندبال، پیشنهاداتی را در هندبال بانوان مطرح کردیم و در نهایت به یک نقطه مشترک دست یافتیم و دعوت ما را پذیرفتند و به توافق رسیدیم اشتادسازه به عنوان حامی در کنار تیم جوانان دختر تا مسابقات قهرمانی جوانان آسیا باشد.

پاکدل در خصوص کادرفنی تیم جوانان گفت: کادر فنی جوانان تا دوشنبه آینده اعلام می‌شود و پس از پایان مرحله بعدی لیگ اردوی جوانان در مشهد مقدس توسط تیم اشتادسازه برگزار خواهد شد. کادر فنی نوجوانان نیز مشخص خواهد شد.

وی یادآوری کرد: باید در یک بازه مشخص و منطقی پیش برویم و امیدوارم اردو‌ها تا مسابقات جوانان آسیا ادامه داشته باشد. اواخر تیر یا مرداد ماه سال آینده مسابقات قهرمانی جوانان آسیا برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون هندبال گفت: صحبتی قبل از جلسه شد و حسامی گفت اگر شرایط مهیا باشد با توجه به برنامه‌ها، ظرفیت فنی زیادی لازم است و تلاش می‌کنند تا مربی خارجی برای تیم جوانان و باشگاه اشتادسازه انتخاب کنند شرایط مالی را نیز بررسی خواهند کرد. در مسائل فنی فدراسیون نیز در کنار باشگاه کمک خواهد کرد تا گزینه‌ای باشد که به هندبال بانوان کمک کند. باید دانش مربیان داخلی را بالا ببریم.  ۴ نفر از مربیان یعنی حمید صادقی، مهدی رهبری، مسعود ظهرابی و علی مرادی و خانم قانع در کلاس B مربی‌گری حضور داشتند.

وی تصریح کرد: ما طی تفاهم‌نامه با باشگاه مواردی را بر عهده باشگاه گذاشتیم و فدراسیون هم یک سری تعهداتی دارد. در قضیه تیم ملی جوانان، تیم متعلق به کل کشور است و همه کنار هم خواهند بود. هندبال نیاز به تصمیم مقطعی و زودگذر ندارد و در بانوان و آقایان در آسیا عقب افتادیم. اینکه مقطعی فکر و تصمیم بگیریم شرایط همین است. یک نفر باید ریل گذاری کند و ریسک کند تا هندبال در مسیر درست باشد. ما پشتوانه سازی نکردیم و نباید خود را گول بزنیم. در هندبال بانوان هدف ما نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند. تیم نهالان دختر را هم تشکیل خواهیم داد.  

پاکدل تاکید کرد: در این شرایط سخت کرونا به همت استان‌ها ۱۲ تا ۱۳ اردو داشتیم. مربی خارجی قطعا به سایر تیم‌ها هم کمک خواهد کرد و کلاس‌های مربی‌گری برگزار می‌کند.

وی در خصوص ناکامی‌های تیم مردان گفت:بعد از سال ۲۰۱۵ که بازیکنان ما لژیونر شدند، هندبال ما به توفیق خاصی دست نیافت اول اینکه باید ببینیم بازیکنان ما در کدام تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند، بعلاوه داشتن لژیونر یک تیغ دولبه است. بحرین، عربستان، امارات، ژاپن و کره جنوبی یک لژیونر هم ندارند، ولی نتایج بهتری می‌گیرند. بی‌ثباتی مدیرتی در هندبال و بحث‌های فنی را اگر کنار بگذاریم، موضوع این است که لژیونر‌ها را نداریم. با یک تیم در ایران تمرین می‌کنیم و با ترکیب دیگری در مسابقه شرکت می‌کنیم. ما پشتوانه سازی نکردیم. برای بزرگسالان دنبال مربی خارجی هستیم. ۸ ماه است با یک مربی مذاکره کردیم و صحبت‌ها انجام شده تا از حضور وی بهره ببریم.

وی در خصوص تامین هزینه مربی خارجی گفت: ما از مربی داخلی استفاده کردیم. امسال که به ساحل آرامش رسیدیم با فکر و برنامه پیش می‌رویم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی به کمک ما خواهند آمد و کاری نمی‌کنیم هندبال شرایط قبل را دوباره تجربه کند.

وی تاکید کرد: ما تا سال گذشته ارز نیمایی دریافت می‌کردیم، ولی دو ماه پیش گفتند باید ارز آزاد بگیریم. بانک مرکزی باید با یک نگاه خدص ویژه به ورزش توحه کند تا در بحث تامین ارز دچار مشکل نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *