مجلس تاثیر بحران کرونا بر گردشگری را بررسی می‌کند

14:22 - 03 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۵۸۵
​​​​​​​رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از بررسی تاثیرات بحران ویروس کرونا بر صنعت گردشگری با حضور مونسان در نشست این فراکسیون خبر داد.
- محمدرضا دشتی اردکانی در تشریح نشست فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از حضور علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان وی در این نشست به منظور بررسی تأثیرات بحران ویروس کرونا بر صنعت گردشگری خبر داد و گفت: نمایندگان حاضر در این نشست نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند و وزیر هم ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف وزارتخانه متبوع خود، تأثیرات بحران ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشورمان را تشریح کرد.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جایگاه میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه در این نشست گفت: همچنین اقدامات بودجه‌ای، راهکار‌های برقراری گردشگری در ایام شیوع ویروس کرونا، حوزه سند راهبردی توسعه گردشگری و احیای بافت‌های تاریخی موجود با به کارگیری مشوق‌ها و تمهیدات وزارت میراث فرهنگی از جمله مواردی بود که توسط نمایندگان مطرح شد.
 
بیشتر بخوانید:
ضرورت حمایت دولت از فعالان گردشگری در ایام کرونا

وی ادامه داد: کشور‌های دیگر به گونه‌ای از اماکن تاریخی خود حفظ و نگهداری می‌کنند که برای آن‌ها به عنوان منبع درآمدی محسوب می‌شود؛ نیاز است در حفظ اماکن تاریخی بکوشیم و فرهنگسازی مناسب انجام شود، زیرا ابنیه و اماکن تاریخی و فرهنگی تنها متعلق به ما نیست بلکه نسل‌های آینده هم سهم بسزایی از آن‌ها دارند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه ایران دارای فرهنگ و تمدن قدیمی است که در دنیا زبانزد جهانیان است، افزود: هر کدام از آثار تاریخی در جای خود می‌تواند معرف ایران باستان باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *