ضرورت اتقان آراء قضایی و صدور آراء با کیفیت

16:00 - 04 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۸۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه رای، سند اعتبار مقام قضایی صادر کننده است، گفت: اتقان آراء قضایی و صدور آراء با کیفیت توام با تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها یک ضرورت است.
- نشست فوق العاده شورای معاونین با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی اردبیل از طریق ویدئوکنفرانس با موضوع اتقان آراء قضایی در دادگستری این استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از قضات تجدید نظر، محاکم بدوی و حوزه‌های قضایی برگزار شد، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت ایام و مناسبت‌های دی ماه، هر کدام از این مناسبت‌ها را در تاریخ کشور بسیار تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و حضور میلیونی مردم در آن روز در حمایت از ولایت فقیه و محکوم کردن اغتشاشات آب سردی بر پیکر دشمنان نظام و فتنه‌گران بود.

وی در ادامه گفت: مسلما، پیروی از آرمان‌های شهدا و الگو قرار دادن شهیدانی همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش یاری کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع اتقان آراء قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم که در سال ۱۳۹۹ از سوی مرکز به دادگستری‌ها ابلاغ شد؛ اتقان آراء قضایی، آسیب شناسی آراء منقوض و بررسی علل نقض آن‌ها توسط دادگاه‌های تجدید نظر بود که در این راستا بر لزوم تحول در صدور آرای قضایی از طریق نظارت‌های قضایی، آموزش‌های تخصصی، ارائه مشاوره‌های حقوقی از سوی کارگروه‌های تعیین شده، تشویق آراء قضایی برتر، انتشار آراء منتخب و گره خوردن ارتقاء قضات با این موضوعات تاکید شده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *