ادامه تلاش برای یافتن ۷ سرنشین لندینگ کرافت خوارزم

9:39 - 07 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۵۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تلاش برای یافتن ۷ خدمه لندینگ کرافت خوارزم ادامه دارد و همزمان تیم بررسی سوانح دریایی درحال احصاء عوامل بروز این حادثه است.

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده با بیان اینکه تلاش‌ها برای یافتن ۷ سرنشین مفقود شده شناور خوارزم با حضور گروه‌های جستجو و نجات ادامه دارد، تصریح کرد: در این شناور ۶ خدمه ایرانی و یک نفر تبعه کشور هندوستان است؛ شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در محدوده جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار شده است.

وی در خصوص علل این حادثه گفت: عوامل متعددی نظیر عدم توجه به هشدار‌های هواشناسی و دریاروی درشرایط نامساعد جوی و همچنین چیدمان نادرست بار؛ عوامل اولیه محتمل است.

به گفته معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، شناور مذکور درحالت واژگون در ۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک و در موقعیت جنوب غربی کوهستک قرار گرفته که تلاش‌ها برای یافتن ۷ نفرخدمه و یدک آن به منظور انتقال شناور به منطقه کم عمق دریا ادامه دارد.

گفتنی است، شامگاه ۵ دی ماه پیامی مبنی بر اعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت با نام “خوارزم“ از سوی کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *