۴ سریال تلویزیونی در راه نوروز ۱۴۰۰

10:20 - 09 دی 1399
کد خبر: ۶۸۸۱۵۷
تقریبا سه ماه تا نوروز ۱۴۰۰ زمان باقی مانده و صدا و سیما برای تولید سریال‌های نوروزی آماده می‌شود. چهار سریال «نون خ»، «خانه عزیز»، «بوتیمار» و «هشت آباد» گزینه‌های آنتن نوروزی تلویزیون هستند.

_ روزنامه ایران نوشت: تلویزیون به رسم هر ساله با ورود به سال جدید که امسال با شروع قرن جدید نیز همراه است، برنامه‌ها و سریال‌هایی را تدارک می‌بیند. صداوسیما برای اولین نوروز قرن ۱۴، چهار سریال «نون خ»، «خانه عزیز»، «بوتیمار» و «هشت آباد» را تدارک دیده که سه سریال با مضمون کمدی این روز‌ها مراحل تولید و سریال «خانه عزیز» تصویربرداری آن کلید خورده است.
 احتمالاً این دومین نوروزی خواهد بود که کرونا همراه ما است و تلویزیون باید با درس گرفتن از نوروز ۹۹ امسال عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و برای افزایش کیفیت کار‌های خود هرچه زودتر وارد مرحله تولید آثار شود. در گزارش پیش‌رو به سریال‌هایی می‌پردازیم که قرار است با شروع سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما بروند.

شبکه اول؛ فصل سوم «نون خ» با حضور بازیگران خارجی

فصل ششم سریال «پایتخت» نوروز ۹۹ میهمان مخاطبان در شبکه یک بود. از حواشی فصل ششم که بگذریم، در چند وقت اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر تولید فصل جدید این سریال شنیده می‌شد که در نهایت محسن تنابنده بازیگر و سرپرست نویسندگان «پایتخت» با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد که شرایط برای ساخت مهیا نشد. اما پیش از زمزمه‌های تولید فصل جدید «پایتخت» برای نوروز ۱۴۰۰، فصل سوم سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای پخش در عید نوروز اعلام آمادگی کرد. پس از پایان فصل دوم سریال که اواخر فروردین ۹۹ پخش شد، مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون خ» اعلام کرد که داستان این مجموعه ادامه‌دار است و در نهایت پیش تولید این سریال از اواسط تابستان و فیلمبرداری آن نیز اواسط مهرماه شروع شد.

اگر بخواهیم نگاهی به تیم بازیگران این مجموعه ۱۵ قسمتی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که بازیگران دو فصل گذشته از جمله سعید آقاخانی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی در فصل سوم نیز حضور دارند.
 مجید یاسر و میرطاهر مظلومی که در فصل دوم حضور داشتند، در فصل سوم بازی نخواهند داشت. همچنین علی صادقی که در فصل دوم این مجموعه حضور نداشت حال با فصل سوم میهمان مخاطبان خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های فصل سوم این سریال حضور اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت عرصه بازیگری و بازیگران کره‌ای و شرق آسیا است که می‌تواند به جذابیت این سریال بیش از پیش بیفزاید.   فارغ از تمام ایراد‌های وارده به سریال حضور چهره‌های نو، خلق لحظات کمدی، نمایش فرهنگ مردم کردستان و جذابیت‌های منطقه و فیلمنامه خوب از دلایل موفقیت این سریال در فصول گذشته‌اش است.

شبکه دو؛ «خانه عزیز» به روایت نوید محمودی

«کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی عنوان سریالی ۳۰ قسمتی بود که نوروز ۹۹ روی آنتن شبکه دو رفت و پخش آن پس از عید نیز ادامه داشت، اما به دلایل مختلف نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند. اوایل آذر بود که شبکه دو در یک خبر رسمی اعلام کرد سریال «خانه عزیز» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی وارد پیش تولید شده است و برای پخش در ایام نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود. این سریال که یک ملودرام شیرین اجتماعی است به‌صورت همزمان توسط سعید دولتخانی و نوید محمودی نوشته شده و سریال این روز‌ها در حال تصویربرداری است و البته هنوز اسامی بازیگران سریال اعلام نشده است.

شبکه سه؛ حضور حمید لولایی و مرجانه گلچین با «بوتیمار»

شبکه سه نوروز ۹۹ با سریال «دوپینگ» اولین تجربه رضا مقصودی در تلویزیون میهمان خانه مخاطبان بود. این سریال نیز پس از عید نوروز به پخش خود ادامه داد، اما با وجود ایده جذاب و بهره بردن از بازیگران نام‌آشنا باز هم در رتبه دوم سریال‌های پُرمخاطب تلویزیون در نوروز قرار گرفت. حال امسال این شبکه سریال «بوتیمار» به‌کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام که نوروز ۹۸ «زوج و فرد» را برای تلویزیون ساختند، برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته است. تصویربرداری «بوتیمار» به نویسندگی سعید جلالی، آرمان صبوری و شهاب عباسی اواخر آبان ماه در جنگل سی‌سنگان آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، اشکان اشتیاق، سارا مقربی، ندا کوهی، علیرضا درویش، سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سامی غریبی و دانیال جعفری از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. این مجموعه نمایشی فضایی شاد و سرگرم کننده دارد و با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود.

«هشت آباد» گزینه احتمالی شبکه پنج برای نوروز ۱۴۰۰

فاز دوم مجموعه «میان‌بُر» در نوروز ۹۹ روی آنتن رفت و پخش آن پس از عید نیز همچنان ادامه پیدا کرد. حال شنیده می‌شود شبکه پنج سیما سریال «هشت آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» از تولیدات سیمافیلم را به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان که قبلاً به‌عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی شبکه سه سیما معرفی شده بود، قرار است روی آنتن شبکه پنج سیما ببرد. داستان این سریال که مضمون کمدی دارد و هم اکنون در مرحله فیلمبرداری است، از اسفند ۶۶ تا ۱۴ فروردین ۶۷ روایت می‌شود. علی مسعودی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رازقی و حمیدرضا حافظ شجره از جمله بازیگران این مجموعه هستند که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است.

مشکل سفارش دیرهنگام تلویزیون به سازندگان است یا..

باتوجه به شرایط سخت تولید در این روز‌های کرونایی ممکن است سریال‌های دیگری جایگزین این چهار مجموعه بشوند. سفارش بموقع و حتی زودتر ساخت سریال‌های مناسبتی به سازندگان، شروع بموقع تولید، بودجه مناسب و... جدا از فیلمنامه، کارگردانی، عوامل و بازیگران قطعاً روی کیفیت کار اثرگذار است. از میان چهار سریالی که به‌عنوان سریال نوروزی معرفی شده‌اند، فصل سوم «نون خ» اولین سریالی است که ۵ ماه پیش از رسیدن به سال جدید تولید خود را آغاز کرد تا بتواند بدون عجله سریال را به عید ۱۴۰۰ برساند. همچنین «هشت آباد» که گزینه احتمالی شبکه پنج برای نوروز است نیز از آبان کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر نمی‌توان نظر درستی درباره موفقیت سریال‌ها در جذب مخاطب داد و باید منتظر ماند و دید سریال‌های نوروزی که سه مورد از آن‌ها مضمونی کمدی دارند، تا چه حد می‌توانند مخاطب را پای تلویزیون نگه دارند.

 


برچسب ها: نوروز سریال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *