رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسداشتی برای پاسدار وطن/نگاه نافذ سردار؛ روایت چشمانی که امنیت می‌بخشید

14:38 - 12 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۱۷۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یکی از این تصاویری که چشم هر بار از او برمی‌داشتی و بازهم سر برمی‌گرداندی و می‌دیدی، تصویر  اهدای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری بر سینه سردار دل‌ها بود. سرداری که پایان داعش را از روی کره خاکی اعلام کرد.
- درست همین روز‌ها بود. دی ماه سال ۹۸. سردار دل‌ها به دست جنایت‌پیشگان بشر به شهادت رسید؛ خبر  کوتاه بود و تلخ ....
 
اما امروز  نخستین مراسم سالگرد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در محل دانشگاه تهران - محل نماز جمعه -  با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. مراسمی که اگر کرونا و پروتکل بهداشتی‌اش می‌گذاشت در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به انقلاب و کشور جای پایی نمی‌ماند که در صف دوستداران این شهید بر تن خیابان‌ها نماند.
 
با این حال یگان‌های ویژه انتظامی و راهنمایی از نخستین ساعات برگزاری این مراسم در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران مستقر شده و وظیفه نظم و انضباط و عبور و مرور را بر عهده داشتند.
 
 طبق گفته برگزارکنندگان، این مراسم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور خیل عاشقان حاج قاسم برگزار شد البته بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا در این مراسم حاضر بودند.
 
خانواده سردار دل‌ها و فرزندان این شهید هم پیش از حضور برخی میهمانان، در این مراسم حاضر شدند.
 
در این مراسم که برجایگاهش نوشته «مرد میدان» نقش بسته بود مقاماتی از جمله آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، محمود علوی وزیر اطلاعات، سردرا حسین اشتری،فرمانده نیروی انتظامی  و ... حضور داشتند.
 
با توجه به اینکه این مراسم در محوطه نماز جمعه تهران برگزار می‌شد صندلی‌های مدعوین حاضر در این مراسم بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی با فاصله‌ مناسب چیدمان شده بود و دور تا دور  فضای محوطه -محل نماز جمله- مزین به تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای اقدام تروریستی رژیم آمریکا بود.
 
یکی از این تصاویری که چشم هر بار از او برمی داشتی و بازهم سر برمی گرداندی و می‌دیدی، تصویر  اهدای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری بر سینه سردار دل‌ها بود. سرداری که پایان داعش را از روی کره خاکی اعلام کرد.
 
مجسمه یک تنه 
البته در این مراسم تندیس نیم‌تنه سردار دل‌ها در کنار جایگاه سخنرانان قرار داشت، تندیسی که نگاه سردار دل‌ها - نگاه نافذش - در آن زنده بود و یک تنه هنوز ایستاده بود و دل را قرص می‌کرد و امنیت می‌بخشید. مردی که در فرازی از وصیت نامه‌اش آمده است «همراه خود دو چشم بسته آورده‌ام که ثروت آن در کنار همه ناپاکی‌ها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهل‌بیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم.»
 
اما طولی نپایید که میزبان،  فرمانده، کسی که پای جای سردار گذاشت. رسم ادب به جا آورد و پس از استقرار در پشت تریبون سخنرانان، از مدعوین - ایرانی و خارجی - برای حضور در نخستین مراسم سالگرد سردار دل‌ها تشکر کرد. سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس در این مراسم از رشادت «مرد میدان» گفت و هر بار که این می‌گفت، حرکت دستانش و صراحت بیانش حاج قاسم را در ذهن تداعی می‌کرد.
 
خصم ۳۰ ساله
سردار قاآنی گفت: دشمن ۳۰ سال دنبال شهید کردن شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بود، اما هر نوع عملیاتی باید عقلانی باشد. در این دوره کثیف‌ترین و جنایتکارترین فرد که هیچ اصولی بر فکر او حاکم نیست؛ وسوسه‌های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار باعث شد این انسان بی‌عقل جنایتی کند که در دنیا سابقه نداشته است.
 
فرمانده سپاه قدس تاکید کرد:، اما این را به همه ملت‌ها عرض می‌کنیم اولا آمریکا و ترامپ نمی‌دانند شهادت در مکتب ما یعنی چه معنایی دارد؛ بدانید که شهادت اوج افتخار آن‌ها بود و شما با شهادت آن‌ها را به اوج آرزوهایشان رساندید و کاری کردید که همه دنیا شما را قطعاً محکوم خواهند کرد.
 
قرائت شعر اقبال
فرمانده در پایان چند بندی از شعر اقبال لاهوری را هم در این مراسم خواند که می‌گفت:
 
رمز قرآن از حسین آموختیم
ز آتش او شعله ها افروختیم
تار ما از زخمه اش لرزان هـنوز
تازه از تکبیر او ایـمان هنوز
اى صبا! اى پیک دور افتادگان!
اشک ما بر خاک پاک او رسان
 
در ادامه این مراسم سید هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله لبنان، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن در تهران و نماینده جنبش انصارالله یمن از مهمانان ویژه این مراسم در رثای مرد میدان لب به سخن گشودند.
 
 نهایتا آیت الله رئیسی پشت جایگاه سخنرانان این مراسم قرار گرفته و از تببین مکتب سلیمانی گفت. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: شهید سلیمانی قبل از به شهادت رسیدن به مقام شهود رسید. او معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است؛ حاج قاسم ۴۰ سال مدافع این حرم بود.
 
آیت الله رییسی افزود: حقیقتا ایدئولوژی مقاومت کاری با استکبار کرده که اون دچار استیصال شده است.
 
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ترور حاج قاسم، دلالت بر استیصال دشمن می‌کند نه برتری او. ایدئولوژی مقاومت هژمونی نظام سلطه را بر هم ریخته است؛ باید به این مقاومت و ایستادگی افتخار کرد.
 
 وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون. هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. َ﴿سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹﴾


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *