شب شعر «مرد میدان»، پاسداشت شهدای مقاومت و شهدای خرمشهر بود

10:53 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۵۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رئیس مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری با بیان اینکه برای ثبت وقایع بزرگ تاریخی، استفاده از ابزار هنری، بهترین شیوه است گفت: برای بزرگداشت شهدای مقاومت، از زبان هنری شعر استفاده کردیم تا ادای دینی به شهدای سرافراز این خاک داشته باشیم.

- طبق اعلام روابط عمومی مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری، عباس محمدی، رئیس مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری با اشاره به برگزاری شب شعر «مرد میدان» که یازدهم دیماه در خرمشهر برگزار شد گفت: برای برپایی سلسله برنامه‌های «دیدار ماه» که به صورت فصلی یا ماهانه و در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود از شاعران بزرگ کشور دعوت می‌کنیم که این بار به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس این برنامه در خرمشهر برگزار شد.

وی افزود: ما مدیون خون شهید سلیمانی و همرزمانش هستیم و همینطور به شهدایی که در خاک خرمشهر خونشان به زمین ریخت مدیونیم و به همین دلیل این برنامه در این شهر برگزار شد.

حضوری و ویدئویی

وی در ادامه افزود: برنامه شعر خوانی با توجه به شرایط خاص کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دو گونه برگزار شد که در این محفل شاعران ایرانی و شاعرانی از کشور‌های دیگر حضور داشتند که تعدادی از شاعران از کشور‌های فلسطین، لبنان، سوریه در مراسم حضور نداشتند و به صورت تصویری شعرخوانی کردند، شاعران کشور‌های افغانستان و پاکستان هم به زبان فارسی اشعار خود را تقدیم شهدا کردند.

وی درباره شاعران حاضر در این محفل ادبی گفت: شاعران ایرانی حاضر در این شب شعر، شاعران برجسته کشورمان بودند و شاعرانی هم که از دیگر کشور‌ها دعوت شده بودند و مخصوصا شاعران کشور‌های عربی، از شاعران سرآمد و شناخته شده بودند تا این شب شعر بین المللی با اعتبار خوبی برگزار شود.

پخش از رسانه ملی

رئیس مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری در ادامه افزود: شعر خوانی دوستان شاعرمان ضبط شده است که پس از تدوین از رسانه ملی پخش خواهد شد و علاوه بر آن کلیپ‌های شعر خوانی هر کدام از این دوستان به صورت مستقل تدوین خواهد شد که در فضای مجازی و صدا سیما پخش خواهد شد.


برچسب ها: اخبار ادبیات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *