اسماعیلی: هدف جشنواره داخلی فلسطین معرفی برترین آثار ادبی ایرانی با موضوع فلسطین است

9:00 - 23 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۷۳۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دبیر جشنواره داخلی فلسطین گفت: «جشنواره داخلی فلسطین» یک جشنواره مردمی و غیردولتی و از زیرشاخه‌های جایزه جهانی فلسطین است و با هدف شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین، مقاومت و آزادی قدس شریف برگزار خواهد شد.

رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با پیرامون برگزاری «جشنواره داخلی فلسطین» گفت: «جشنواره داخلی فلسطین» با هدف جلب توجه نظر جامعه فرهنگی و ادبی به موضوع فلسطین پایه گذاری شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: پس از اعلام و انتشار فراخوان جشنواره داخلی فلسطین شاهد حضور تعداد بسیار زیادی از آثار ادبی به دبیرخانه بودیم پس از آن با انجام داوری برگزیدگان مشخص و به زودی معرفی خواهند شد از بین آثار واصله به جشنواره، ۱۵ نفر برگزیده و تقدیری داریم که ۱۲ اثر برگزیده هستند و از سه اثر دیگر هم تقدیر خواهد شد.

اسماعیلی به تاریخ اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره داخلی فلسطین اشاره و تاکید کرد: ۲۹ دی ماه مصادف با روز غزه اختتامیه جشنواره داخلی فلسطین برگزار خواهد شد این جشنواره در سالن انجمن قلم و با حضور نویسندگان شاعران و خبرنگاران برگزار خواهد شد البته برای اطلاع عموم این اختتامیه به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شود.

وی پیرامون «جشنواره داخلی فلسطین» بیان کرد: «جشنواره داخلی فلسطین» یک جشنواره مردمی و غیردولتی و از زیرشاخه‌های جایزه جهانی فلسطین است و با هدف شناسایی و معرفی برترین و جدیدترین آثار ادبی منتشرشده شاعران، نویسندگان و ناشران ایرانی با موضوع فلسطین، مقاومت و آزادی قدس شریف برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره داخلی فلسطین به ویژگی‌های این جشنواره اشاره و تاکید کرد: جشنواره داخلی فلسطین هر سال پر بار‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود، اما ویژگی امسال این جشنواره حضور آثاری جذاب و متعدد در حوزه کودک و نوجوان است که نسبت به سال‌های گذشته حضور پررنگ‌تر و بیشتری را داشتند.

اسماعیلی به محور‌های اصلی فراخوان جشنواره داخلی فلسطین اشاره و تاکید کرد: اشعاری جذاب و متمایز نسبت به سال‌های گذشته به دبیر خانه جشنواره داخلی فلسطین ارسال شده که مورد استقبال قرار گرفته و حضور آثار فراوان در بخش‌های مختلف از جمله کودک و نوجوان نشان دهنده رشد و گسترش و توسعه این جشنواره است.

وی پیرامون آثار ادبی منتشر شده در جشنواره داخلی فلسطین بیان کرد: آثار ارائه شده در قالب یک مجموعه کتاب منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت این کتاب دو ماه پس از اعلام نتایج برنده شدگان یعنی ۲۹ دی ماه در اختیار علاقمندان قرار داده خواهد شد.

دبیر جشنواره داخلی فلسطین اظهار کرد: آثار ارسال شده به جشنواره آثاری ارزشمند هستند، اما با این حال هنوز هم به نقطه مطلوب دست نیافته ایم و برای این منظور نیاز است تا در تمام شاخه‌ها ادبیات همانند خاطره‌نویسی، رمان، شعر و نثر ادبی فعالیت‌های بیشتری شکل بگیرد و حضور بیش از پیش شاعران و نویسندگان در این جشنواره ضروری است.

اسماعیلی پیرامون جشنواره ادبی فلسطین خاطرنشان کرد: جشنواره ادبی فلسطین مسیر نوین و راهگشایی در حوزه ادبیات است از سوی دیگر از آنجا که مسئله فلسطین به عنوان مسئله مهم جهان اسلام به شمار می‌آید پرداختن به آن امری مهم و در عین حال ارزشمند خواهد بود جشنواره فلسطین در طول این سال‌ها تلاش دارد تا بار دیگر توجه جامعه ادبی را متوجه قدس و آزادسازی این مکان شریف گرداند.


برچسب ها: اخبار ادبیات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *