موج فزاینده شیوع کرونا در اراضی اشغالی با وجود واکسیناسیون

9:18 - 20 دی 1399
کد خبر: ۶۹۱۳۱۸
رژیم صهیونیستی در حالی روند واکسیناسیون کرونا را با سرعت انجام داده که موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا اراضی اشغالی را فرا گرفته است.

- هفته گذشته رژیم صهیونیستی به عنوان یک کانون انتشار ویروس کرونا شناخته شد و این در حالی است که این رژیم با سرعت بالایی در حال واکسیناسیون ساکنان اراضی اشغالی است و حتی در زمینه واکسیناسیون از بسیاری پیشی گرفته است.

به گزارش نیویورک تایمز، در این هفته رژیم صهیونیستی با محدودیت‌های شدیدتری روبرو است، چرا که تعداد مبتلایان به بیش از ۸ هزار مورد در روز افزایش یافته است؛ مقامات این رژیم از این موضوع بیم دارند زیرا نوع جهش یافته ویروس کرونا که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شده، به سرعت در حال گسترش است و منابع واکسن در اراضی اشغالی رو به پایان است.

این احتمال که رژیم صهیونیستی تا بهار، ویروس را تحت کنترل در آورد، اکنون نامشخص است؛ مقامات بهداشتی این رژیم می‌گویند که حداقل در کوتاه مدت، اقدامات در زمینه واکسیناسیون نمی‌تواند با نرخ فزاینده مبتلایان رقابت کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اواخر روز سه شنبه در بیانیه‌ای ویدیویی گفت «ما در اوج یک همه گیری جهانی هستیم که با شناسایی نوع جدید این ویروس در انگلیس با سرعت بالایی در حال رکورد شکنی است.»

نتانیاهو این بیانیه را در توجیه تصمیم کابینه این رژیم برای اعمال یک محدودیت سراسری کامل که باعث تعطیلی بیشتر مدارس و همه محل‌های کار غیر ضروری برای حداقل دو هفته خواهد شد، منتشر کرد.

او در ادامه گفت «هر ساعت که تاخیر می‌کنیم، ویروس سریعتر گسترش می‌یابد و بهای آن بسیار سنگین است».

این تصمیم برای اعمال محدودیت‌های شدید پس از آن گرفته شد که «اران سگال»، از موسسه علوم «وایزمن» رژیم صهیونیستی، پیش بینی افزایش شدیدی در زمینه مبتلایان را به کابینه این رژیم ارائه داد که بدون چنین اقدامی می‌تواند میزان مبتلایان در اراضی اشغالی را تا فوریه به ۴۶ هزار مورد در روز برسد که این که یک رقم خیره کننده برای این منطقه که ۹ میلیون ساکن دارد به حساب می‌آید.

مقامات کابینه رژیم صهیونیستی یکی از دلایل اصلی اعمال محدودیت‌های شدیدتر را نوع جدید ویروس کرونای کشف شده در انگلیس عنوان کردند.

حداقل ۳۰ مورد از این نوع جدید با استفاده از نمونه گیری در اراضی اشغالی در ۱۴ شهر و منطقه مختلف شناسایی شده است، اما مقامات و کارشناسان رژیم صهیونیستی گفته اند که این آزمایش‌ها با هدف شناسایی وجود این نوع، تعیین کمیت آن و تعداد واقعی آن انجام شده است.

گفته می‌شود که موارد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا احتمالا بسیار بیشتر از این است.

«سگال» گفت که ممکن است نوع جدید ویروس عاملی در افزایش مبتلایان در در اراضی اشغالی باشد.

در چهار هفته گذشته، میزان ابتلا به ویروس کرونا در بین افراد «اولترا ارتدکس» شانزده برابر شده است.

او تخمین زد که نوع جدید ویروس حدود ۲۰ درصد از موارد ابتلا را در شهر‌ها و محله‌های «اولترا ارتدکس» تشکیل می‌دهد.

تنش‌های مداومی بین «اولترا ارتدوکس ها» که حدود ۱۲.۵ درصد از ساکنان اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند، و دیگر ساکنان این اراضی در طول بحران ویروس کرونا، به ویژه در مورد اصرار برخی از خاخام‌های اولترا ارتدوکس برای باز نگه داشتن موسسات آموزشی خود بر خلاف مقررات در طول محدودیت‌های قبلی و به طور کلی محدودیت‌ها در زمینه اجتماعات بزرگ و فاصله اجتماعی وجود داشته است.

از زمان آغاز برنامه واکسیناسیون از ۲۰ دسامبر، حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان این اراضی یا بیش از ۱۶ درصد از کل جمعیت، اولین دوز واکسن فایزر-بایونتک را دریافت کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *