نه تراکتور واسعی را می‌خواهد نه پیکان/ هافبک محروم در راه گل‌گهر

10:04 - 22 دی 1399
کد خبر: ۶۹۱۸۴۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بهترین راه برای هافبک محروم و محکوم تیم فوتبال تراکتور انتقال به تیم دیگری است و ظاهرا او با تیم گل‌گهر سیرجان مذاکراتی داشته است.
- مسئولان باشگاه تراکتور با سعید واسعی وارد چالش تازه‌ای شدند که همکاری دوطرف را با مشکلاتی روبرو کرده است. بعد از محرومیت این بازیکن، بحث جدایی وی از باشگاه تراکتور مطرح شد و همه چیز به شکلی بود که تراکتوری‌ها فکر می‌کردند او می‌خواهد به استقلال برود ولی جدیدترین شنیده‌ها حاکی از آن است که این بازیکن پیشنهادی از تیم گل‌گهر سیرجان دریافت کرده و در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد.

هواداران تراکتور معتقدند این بازیکن باید به تمرینات تیمش برگردد چراکه در مسابقات آینده به او احتیاج دارند. از طرفی، برخی مسئولان این باشگاه تبریزی بر این باورند که چون در پست هافبک تراکم بازیکن وجود دارد و مبلغ قرارداد واسعی هم بالا است و همچنین در نظر گرفتن برخی دلایل دیگر، بهتر است واسعی از جمع سرخپوشان تبریزی جدا شود.

دلیل اول؛ واسعی با فسخ غیرموجه قراردادش با پیکان، باید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جیب خود به باشگاه پیکان غرامت بدهد. این غرامت قابل بخشش نیست چون پیکانی‌ها به هیچ وجه حاضر به بازگشت واسعی به تیم‌شان نیستند و فقط به دنبال دریافت غرامت هستند.

دلیل دوم؛ واسعی تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان از باشگاه تراکتور پول گرفته و تراکتور‌ب‌ها عنوان کردند اگر واسعی می‌خواهد از این تیم تبریزی جدا شود باید این پول را به باشگاه پس دهد و علاوه بر آن یک غرامت فسخ هم به آنها پرداخت کند.

دلیل سوم؛ اگر واسعی به تیم دیگری برود می‌تواند به پول برسد. در صورتی که در تراکتور بماند طبق قرارداد چون آمدنش به این تیم منع داشته و به نوعی غیرقانونی بوده و فسخ یکطرفه انجام داده، علاوه بر پرداخت جریمه به پیکان باید ۴۰ درصد از قرارداد خود را به عنوان جریمه به این تیم تبریزی بپردازد. به این ترتیب او نه تنها نمی‌تواند پولی از تراکتور بگیرد بلکه باید غرامتی هم به این باشگاه بپردازد. همین موضوع هم باعث شده واسعی در دوراهی تراکتور و گل‌گهر بماند.

برای تراکتور فرقی نمی‌کند که واسعی به چه تیمی برود ولی با توجه به این که مدیربرنامه‌های این بازیکن مذاکرات مثبتی را با باشگاه گل‌گهر انجام داده، پیش‌بینی می‌شود مقصد بعدی او تیم امیر قلعه‌نویی باشد. از طرفی، تراکتوری‌ها میلی به ادامه همکاری با این بازیکن محروم ندارند. باشگاه تراکتور مایل است قرارداد واسعی را فسخ کند چون مدیریت قبلی این باشگاه قرارداد بسیار سنگینی با این بازیکن به امضا رسانده است. همین مبلغ بالای قرارداد، حتی اعتراض برخی از بازیکنان تراکتور را هم به همراه داشته است. در نتیجه با جدایی واسعی از تراکتور، هم از اعتراض‌های بیشتر جلوگیری می‌شود، هم این باشگاه غرامت خود را دریافت کرده و پولی هم که به واسعی داده را پس می‌گیرد.

واسعی تا الان باید ۴۰ درصد مبلغ کل قراردادش با تراکتور را جریمه می‌شد. با توجه به مبلغ بالای قرارداد این بازیکن این ۴۰ درصد مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که اگر این اتفاق رخ دهد واسعی در طول سال دیگر هیچ پولی نخواهد گرفت. با این شرایط به نظر می‌رسد برای واسعی هم بهتر است از تراکتور جدا شود چون در این صورت در باشگاهی دیگر، قرارداد جدید بسته و پول بیشتری دریافت می‌کند ولی در صورت بازگشت به پیکان یا ماندن در تراکتور نه تنها هیچ پولی دست او را نخواهد گرفت بلکه باید غرامتی هم بپردازد و به خاطر محرومیت به میدان هم نرود.

برچسب ها: تراکتور واسعی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *