حمله به کنگره و میراث ترامپ برای آمریکا

3:15 - 22 دی 1399
کد خبر: ۶۹۱۹۳۵
آمریکا اکنون با بحران‌هایی مواجه است که سال‌ها برای کشور‌های مختلف جهان ایجاد کرده است.
- «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، به زودی از کاخ سفید می‌رود اما دولت بعدی آمریکا چگونه دولتی خواهد بود؟
 
میراثی که ترامپ، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا از خود به جا خواهد گذاشت، برای دولت بعدی این کشور هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کند.
 
«جو بایدن»، رییس جمهور منتخب آمریکا که عضو حزب دموکرات این کشور است، دشواری‌های زیادی در راه خود خواهد داشت.
 
ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود بر آمریکا باعث شد تا معضلات و مسائل پنهان این کشور آشکار شود و در مقابل دیدگان مردم جهان قرار بگیرد.
 
آمریکا در درون خود گرفتاری‌های بسیاری دارد؛ در واقع مشکلات داخلی آمریکا مانند موریانه عمل کرده و طی سال‌های طولانی درون ساختار کشور را خورده است و در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، این موریانه‌ها فعالیت بیشتری از خود نشان دادند و به پایه‌های نظام لیبرال سرمایه داری حاکم بر کشور حمله ور شدند.
 
تبعیض، فساد، بی عدالتی، جنایت و دیگر معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در آمریکا سال‌هاست که وجود دارد، اما چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به مانند گندآبی بود که او آن را هم زد و باعث شد بوی تعفن آمریکا را فرا بگیرد و باعث شود تا مردم اعتراض کنند و صدای خود را به گوش حاکمان برسانند.
 
ترامپ، هر بدی‌ای که داشت، یک نکته مثبت در عملکرد او دیده می‌شود و آن نشان دادن چهره واقعی آمریکا بود که زیر یک آرایش غلیظ و فریبنده پنهان شده بود.
 
آمریکای پیشرفته، دارای امکانات ویژه که در فیلم‌های هالیودی بسیار دیده می‌شود، توانایی آن را نداشت تا از پس یک ویروس بر آید و اکنون روزانه بیش از ۵ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.
 
تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار آمریکایی بر اثر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲۰ میلیون مبتلا در این کشور به ثبت رسیده است که آمار اعلام شده بسیار فراتر از آن چیزی است که گفته می‌شود.
اگر تا پیش از این آمریکا توانایی عرض اندام در خارج از کشور و فراتر از مرز‌های خود را داشت که آن هم در قالب تبلیغات گسترده رسانه‌های پر سر و صدای غربی به دست آمده بود و پوشالی و پوچ بود، اکنون حتی آن چهره پوشالی و پوچ هم در میان افکار عمومی جهان خریدار ندارد.
 
یک زمانی از سوی یک فردی باید چنین وضعیتی برای آمریکا رقم می‌خورد، حتی اگر چهار سال پیش هم «هیلاری کلینتون»، رییس جمهور آمریکا شده بود باید آمریکا به بحران برخورد می‌کرد، اما قرعه به نام دونالد ترامپ افتاد.
 
ترامپ ابزاری بود که چه بسا اگر فرد دیگری هم در جای او قرار می‌گرفت همین راه چهار سال گذشته را طی می‌کرد.
 
دنیا از دست اقدامات و رفتار‌های آمریکا خسته است؛ خسته از جنگ، ظلم، جنایت و کشتار.
 
بایدن هم مجبور به طی مسیری است که دونالد ترامپ آن را ناخودآگاه هموار کرده است.
 
گریزی برای آمریکا نیست، راه برای این کشور تعیین شده و تقدیر آن است که بحران‌هایی را تحمل کند که بسیاری از آن‌ها را بر سر دیگر کشور‌ها و مردمان جهان پیاده کرده است.
 
آمریکا دیگر آن صلاحیت ساختگی و ظاهری که تا پیش این نزد دنیا داشت، به دست نخواهد آورد؛ افول قدرت آمریکا فراتر از مرز‌های خود، با ناتوانایی‌های داخلی بی ارتباط نیست.
 
آمریکا اکنون در ضعیف‌ترین دوران خود به سر می‌برد؛ رژیمی که برای دیگر کشور‌ها و مردمان دنیا نسخه می‌پیچید، کودتای نظامی برنامه ریزی می‌کرد، انقلاب‌های رنگین و مخملین بپا می‌کرد و به قشون کشی می‌پرداخت، اکنون در باتلاق خود ساخته گرفتار شده است تا جایی که مردم این کشور به سوی کنگره این کشور یورش می‌برند و آن را اشغال می‌کنند تا اعتراض خود را به نظام حاکم نشان دهند؛ و فیلم سازان و فیلمنامه نویسان جهان و حتی همان هالیوود باید داستان سقوط امپراتوری زر و زور و تزویر را بنویسند و فیلم آن را بسازند تا آیندگان نیز در جریان سقوط ابرقدرت پوشالی آمریکا قرار بگیرند.
 
انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *