ائتلاف فوریه بحرین، تحریم‌های آمریکا علیه «الفیاض» را ناقض حاکمیت عراق دانست

18:27 - 22 دی 1399
کد خبر: ۶۹۲۳۰۴
ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه‌ای اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم رییس سازمان حشد شعبی عراق را محکوم کرد.

-طبق اعلام پایگاه المعلومه عراق، ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با انتشار بیانیه‌ای به محکومیت اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم فالح الفیاض، رییس سازمان حشد شعبی عراق پرداخت و اعلام کرد: ما به شدت اقدام دولت شکست‌خورده و ناکام «دونالد ترامپ» در تحمیل تحریم‌ها علیه مبارز فالح الفیاض، رییس سازمان حشد شعبی را محکوم می‌کنیم. ناجوانمردانه و انتقام‌جویانه بودن این اقدام تنها و کمترین چیزی است که می‌توان درباره آن گفت. این اقدام به منزله نقض حاکمیت عراق، امنیت ملی، مردم و نهاد‌های آن است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دولت گستاخ کنونی آمریکا این را می‌داند که مبارز فالح الفیاض یکی از فرماندهان و رهبران ملی عراق است که از ملت خود در برابر تروریسم آمریکایی و تکفیری که در داعش و همپیمانان آن مجسم شد، حمایت کرده است. وی از کسانی است که پروژه ترامپ شکست‌خورده را در عراق و منطقه خنثی کرد. این دولت با اعمال این تحریم و هدف قرار دادن الفیاض که در واقع هدف قرار دادن حشد شعبی و کل نهاد نظامی عراق است، بار دیگر تایید کرد که نه برای حاکمیت این کشور و نه نهاد‌های امنیتی و نظامی احترامی قائل نیست. این اقدام ناجوانمردانه آمریکا نشان دهنده سقوط ترامپ و حزب جمهوری‌خواه و همپیمانان شکست خورده آن در منطقه است. ضمن اینکه این تحریم آمریکا، مدال افتخاری بر سینه فالح الفیاض و کلیه فرماندهان و نیرو‌های حشد شعبی، نهاد نظامی عراقی و به طور کلی ملت عراق و حامیان آن در جهان است. هیچ دولت آمریکایی در آینده نیز نمی‌تواند الفیاض را از تداوم جهاد علیه اشغالگر آمریکایی تا خروج آخرین نظامی اشغالگر از عراق باز دارد.


برچسب ها: دونالد ترامپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *