سیدعباسی: دلیل رد شدن مشجری زبان انگلیسی نبود/ دوره مربیگری اوراسیا برای والیبال ایران سودی ندارد

10:04 - 24 دی 1399
کد خبر: ۶۹۲۴۵۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رییس دپارتمان استعدادیابی و آموزش فدراسیون والیبال گفت: دوره‌ مربیگری اوراسیا برای گسترش والیبال در کشورهای ضعیف در این رشته طراحی شده‌اند زیاد برای والیبال ایران اهمیت و سودی ندارد.

جهانگیر سیدعباسی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص رد شدن افراد مدنظر فدراسیون والیبال در مصاحبه پروژه مربیگری اوراسیا، اظهار داشت: ما در ابتدا باتوجه به برنامه ریزی هایd که داریم تعدادی کاندیدا از بین مربیان آقا و خانم را مدنظر داشتیم. برای این دوره مربیگری مسئولان برگزاری کننده شرایط سختی در نظر گرفته بودند، برای نمونه در ابتدا شرط سنی ۳۵ سال را اعلام کرده بودند که بعداً این شرط به ۴۰ سال افزایش یافت. همچنین تسلط کامل به زبان انگلیسی، سابقه بازی ملی، مربیگری در سطح ملی و فعالیت در والیبال پایه از دیگر ملزومات برای شرکت در این دوره مربیگری بود.

وی افزود: پیش از اعلام این شرایط، یک سری گزینه‌ها را معرفی کرده بودیم که در بین آنها مربیانی همچون محمدرضا تندروان، آرش صادقیانی، داود مقبلی و نوید مشجری حضور داشتند که در این بین و پس از اعلام شرایط خاص برای حضور در دوره، مشجری به‌ عنوان نماینده ایران معرفی شد.

رییس دپارتمان استعدادیابی و آموزش فدراسیون والیبال در مورد اینکه مشجری تنها آنالیزور بوده و سابقه مربیگری در سطح ملی را ندارد، خاطرنشان کرد: مشجری آنالیزوری بوده که روی نیمکت تیم ملی نشسته و بنابراین جزو کادر فنی به حساب می‌آید. مشجری در المپیک، چند دوره از رقابت‌های لیگ جهانی و مسابقات جهانی در کادر فنی تیم ملی حضور داشته و نمی‌توان در مورد وی این مسائل حاشیه‌ای را عنوان کرد.

وی حاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین ملزومات بحث تسلط به زبان انگلیسی بود و بیشتر تمرکز مصاحبه‌کنندگان روی بحث نوشتاریبود. تندروان به خاطر سن بالای ۴۰ سال قاعدتا نمی‌توانست در دوره شرکت کند. با بررسی و مشورت تصمیم گرفتیم مشجری را معرفی کنیم و اینکه گفته می‌شود او به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی رد شده، صحت ندارد و دلیل اصلی رد شدنش چیز دیگری است. مشجری در پاسخ به این‌ سوال که انگیزه‌اش از مربیگری در والیبال چیست؟ جواب داده که می‌خواهم دستیار اول تیم ملی والیبال ایران شوم و گویا مسئولان دوره از این جواب مشجری خوششان نیامده و انتظار داشته‌اند که او بگوید که می‌خواهد سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آینده شود.

سید عباسی تصریح کرد: پس از رد شدن مشجری، برای رعایت تساوی جنسیتی و اینکه به کنفدراسیون والیبال آسیا نشان دهیم از والیبال بانوان نیز حمایت می‌کنیم، یک مربی خانم را معرفی کردیم که بحث عدم تسلط به زبان انگلیسی در مورد او هم صحت ندارد و مهسا آراسته هم به دلیل نداشتن سابقه مربیگری در سطح ملی از حضور در پروژه مربیگری اوراسیا کنار رفت.

این مربی باتجربه والیبال با انتقاد از شرایطی که برای دوره نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: در کل مسئولان دوره شرایط سختی را در نظر گرفته باشند چرا که برای یک فرد ۴۰ ساله سخت است که هم ملی پوش باشد، هم سابقه فعالیت در بحث پایه و هم سابقه مربیگری داشته باشد. به نظرم این دوره‌ها که برای گسترش والیبال در کشورهای ضعیف در این رشته طراحی شده‌اند زیاد برای والیبال ایران اهمیت و سودی ندارد. همچنین سطح این دوره برای مربیان آقای ایرانی پایین‌ است.

سید عباسی در پایان گفت: چنین دوره‌هایی برای رشد والیبال در کشورهایی همچون بنگلادش، ترکمنستان و مالدیو طراحی شده و بهتر است والیبال ایران در این دوره‌ها مدرس داشته باشد نه شرکت کننده؛ که خوشبختانه در همین دوره علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشار دوست به عنوان مدرس حضور خواهند داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *