آمار بی سابقه کرونا در آمریکا؛ ابتلای نظامیان آمریکایی در کره جنوبی

10:03 - 27 دی 1399
کد خبر: ۶۹۳۴۳۸
آمریکا برای دهمین روز متوالی بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

- آمریکا در طول دو هفته اخیر بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کووید-۱۹ را در مقایسه با دیگر بازه‌ های زمانی ۱۴ روزه ثبت کرده است.

به گزارش «سی ان ان»، با این نرخ مرگ و میر، ممکن است تلفات ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا تا پیش از چهارشنبه، زمانی که جو بایدن سوگند ریاست جمهوری می‌خورد، به  بیش از۴۰۰ هزار نفر برسد.

آمریکا در ۱۴ روز نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، بیش از ۴۲ هزار و ۸۰۰ مرگ ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

بر اساس این آمار، نرخ تلفات روزانه به طور میانگین در ۱۴ روز اخیر حدود ۳ هزار و ۵۰ نفر بوده است.

دانشگاه جانز هاپکینز، می‎گوید این بالاترین نرخ در بازه دو هفته‌ ای از زمان آغاز شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکاست.

طبق پیش بینی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، طی ۶ روز آینده حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

بر اساس پیش بینی دانشگاه واشنگتن، تا روز اول ماه می، اوایل اردیبهشت ماه، آمریکا حدود ۱۹۲ هزار تلفات دیگر را ثبت خواهد کرد و آمار کلی جان باختگان به بیش از ۵۶۶ هزار مورد خواهد رسید.

بر اساس آخرین آمارها، در روز پنجشنبه بیش از ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سراسر آمریکا بستری شدند.

این آمار فاصله چندانی با بالاترین آمار بستری شدگان در طول این همه گیری که ۸ روز پیش ثبت شد یعنی ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ مورد، ندارد.

همچنین میزان مبتلایان در آمریکا بسیار بالا گزارش می‌شود؛ این کشور در روز پنجشنبه برای دهمین روز متوالی بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است.

میانگین مبتلایان روزانه در یک هفته منتهی به پنجشنبه برای آمریکا ۲۳۸ هزار و ۸۳۰ مورد بوده است؛ بالاترین آمار روزانه ۲۴۹ هزار و ۸۰۰ مورد بوده که مربوط به چند روز قبل است.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، از زمان آغاز شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا بیش از ۳۸۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین به گزارش رویترز، در دو پایگاه نظامی آمریکا در کره جنوبی وضعیت اضطراری اعلام شده است و از افراد خواسته شده که جدا از هم در ساختمان‌ها باقی بمانند.

این اقدام به دلیل افزایش موارد ابتلا در میان نظامیان آمریکایی در این دو پایگاه عنوان شده است؛ این دو پایگاه، پایگاه‌های «گریسون یونگسان» و «هامفریز» هستند.

هنوز آمار دقیق ابتلای افراد در این دو پایگاه مشخص نیست، اما گفته می‌شود در روز جمعه، ۶ نفر آزمایش مثبت کووید-۱۹ را داشته اند.

همچنین مقام‎های شهر «لارِدو» در ایالت تگزاس، می‎گویند که کادر درمان در این شهر به دلیل افزایش شدید مبتلایان با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *