حضور متفاوت «هومن برق‌نورد» در جشنواره فیلم فجر

5:45 - 30 دی 1399
کد خبر: ۶۹۴۲۰۸
فیلم سینمایی «لیپار» به کارگردانی «حسین ریگی» و تهیه کنندگی «سعید خانی» برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده تا یک فیلم اولی شانس خود را برای حضور در مهمترین رویداد سینمایی کشور بیازماید.

 - سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

حال پس از مدتها انتظار سینماهای کشور در آستانه بهمن ماه و همزمان با نزدیک شدن به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بازگشایی شدند تا بار دیگر با برگزاری این رویداد مهم سینمایی خون در رگهای هنر هفتم به جریان بیفتد. 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

فیلم سینمایی «لیپار» به کارگردانی «حسین ریگی» و تهیه کنندگی «سعید خانی» برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده تا یک فیلم اولی شانس خود را برای حضور در مهمترین رویداد سینمایی کشور بیازماید. 

حسین ریگی از فیلمسازان استان سیستان و بلوچستان است که به عنوان نخستین فیلمساز این منطقه مجوز کارگردانی دریافت کرده و نخستین فیلم سینمایی‌اش را روانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کرده است.

حضور متفاوت «هومن برق‌نورد» در جشنواره فیلم فجر

ریگی  در طی این سال‌ها فیلم‌های کوتاه و مستند بسیاری کارگردانی کرده و معتقد  است، آنچه تاکنون از سیستان و بلوچستان در سینما تصویر شده چهره‌‌ای روشن از این منطقه ترسیم نمی‌کند.

برهمین اساس او امسال فیلم سینمایی «لیپار» را کارگردانی کرد که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار تولید شده است. 

فیلمنامه این فیلم به طور مشترک توسط حسین ریگی و حسام فرهمندجو نوشته شده است و محمدمهدی عسگرپور در مقام مشاور کارگردان با پروژه همکاری می‌کند. 

در خلاصه داستان «لیپار» آمده است: برکت نوجوان بلوچ برای پیدا کردن رازی مبهم در زندگیش تلاش می‌کند تا بتواند به جواب سوالاتی که در ذهنش نقش بسته است برسد.

حضور متفاوت «هومن برق‌نورد» در جشنواره فیلم فجر

مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاج‌نیا، یگانه سروری، سکینه آزادی، فرشته انصاری در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و همچنین محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم، فاطمه سالاری به عنوان  بازیگران نوجوان، در «لیپار» بازی کرده‌اند.

سایر عوامل سازنده فیلم «لیپار» عبارتند از: مجری طرح: حسام فرهمندجو، مشاور پروژه: امیرحسین علم‌الهدی، مشاور کارگردان: محمدمهدی عسگرپور، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، تدوین: مهدی سعدی، طراح صحنه: سیامک احصایی، طراح گریم: مرتضی کهزادی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، مدیر صدابرداری: سید وحید رضویان، صداگذار: امین شریفی، طراح لباس: آوا صیادی، مدیر تولید: حسین فرضی‌زاد ، مشاور لهجه و بازیگردان کودک: امین میری، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: منصور میرشکاری، جلوه‌های ویژه میدانی: امیر بدری، جلوه‌های ویژه بصری: محسن خیر آبادی، دستیار اول فیلمبردار: سید مهدی حسینی، مدیر تدارکات: نادر اژدری، عکاس: مریم تخت‌کشیان، فیلمبردار پشت صحنه: علی شهریاری، منشی صحنه: الناز کوتی، مشاور مرزبانی: عبدالله سارانی، مشاور فرهنگی و بومی: ایوب افشار، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای پروژه: دنیا چهرازی.


برچسب ها: اخبار سینما

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *