بحران کرونا در آمریکا و خودداری سیاه پوستان از دریافت واکسن

0:15 - 03 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۴۷۰۰
میزان خودداری کارکنان سیاه پوست بخش درمانی آمریکا از دریافت واکسن کرونا بیش از دیگر نژاد‌ها در این کشور است.

- در حالی که آمریکا در حال اجرای واکسیناسیون است، برخی از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی آمریکا از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

طبق نظرسنجی اخیر «سورجو ونتورس»، درصد قابل توجهی از پزشکان، پرستاران، کارکنان بخش اورژانس، کارکنان پشتیبانی و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی آمریکا گفته اند که از تزریق واکسن «فایزر بایونتک» و «مدرنا» به دلیل نگرانی در مورد ایمنی یا اثربخش نبودن آنها خودداری می‌کنند.

سایر افراد در حوزه بهداشت آمریکا نگران این هستند که ممکن است تولید واکسن با عجله انجام شده باشد.

«سورجو» از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان بخش‌های بهداشتی در آمریکا نظرسنجی کرد تا تمایل آنها را در واکسیناسیون ارزیابی کند.

در زمان این نظر سنجی که از ۱۷ تا ۳۰ دسامبر انجام شده، ۵۳ درصد از پاسخ دهندگان پیشنهاد تزریق واکسن را دریافت کرده بودند.

از بین این افراد، ۱۵ درصد یا تقریبا ۲۰۰ نفر در این نظرسنجی اظهار داشتند که از تزریق واکسن امتناع کرده اند.

۲۴ درصد دیگر به نگرانی‌های مربوط به ایمنی شخصی اشاره کردند، در حالی که ۱۶ درصد هم اظهار داشتند که فکر می‌کنند روند ساخت و تایید استفاده از این واکسن‌ها با عجله‌ بوده است.

«برایان کمپ»، فرماندار ایالت جورجیا، می‎گوید «اگر کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی برای دریافت واکسن مردد هستند، ما با چالش بزرگی روبرو هستیم، زیرا کار ما برای متقاعد کردن عموم مردم آمریکا برای تزریق واکسن کرونا سخت‌تر خواهد بود.»

این نظرسنجی همچنان نشان داد که کارکنان سیاه پوست بخش بهداشتی آمریکا، واکسن‌ها را با میزان قابل توجهی بالاتر از حد متوسط رد کردند.

۳۵ درصد این افراد دریافت واکسن را رد کرده اند؛ این میزان برای دیگر نژاد‌ها و قومیت‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است؛ همچنین بر اساس این نظرسنجی، زنان و جمهوریخواهان تمایل کمتری به دریافت واکسن کرونا دارند.

محققان از یافتن مقاومت بالاتر در میان کارمندان سیاه پوست در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی تعجب نکردند؛ این نشان دهنده بی اعتمادی تاریخی بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار به جامعه پزشکی این کشور است.

چنین نگرشی ریشه در سوء استفاده‌ های گذشته از این نژاد از جمله عملیات آزمایشی روی زنان سیاه پوست برده در دهه ۱۸۴۰ و همچنین آزمایش‌های بد نام موسسه «تاسکیجی» در دهه ۱۹۳۰ است که پیشرفت سیفلیس را در مردان سیاه پوست بررسی می‌کرد.

«امانوئل پپرا»، استادیار بهداشت جهانی در دانشگاه نیویورک، می‎گوید «در جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار، آزمایش تاسکیجی هنوز تا امروز در ذهن آنها باقی مانده است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *