رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تغییر تصور دانشمندان با کشف فسیل غول‌پیکر دایناسور‌ها

14:20 - 04 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۵۳۴۱
کشف یک فسیل غول پیکر دایناسور در منطقه‌ای از آرژانتین موجب تغییر تصورات دانشمندان در ارتباط با اندازه این حیوانات شد.
_ آنا نوشت: باستان‌شناسان به تازگی بقایای فسیل غول‌پیکری در منطقه‌ای از کشور آرژانتین را کشف کردند که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این فسیل متعلق به بزرگ‌ترین موجودیست که تاکنون روی زمین زندگی کرده است.
 
تغییر تصور دانشمندان با کشف فسیل غول‌پیکر دایناسور‌ها
 
دانشمندان این فسیل غول‌پیکر را در شمال غربی آرژانتین کشف کردند. این فسیل متعلق به دسته‌ای از دایناسور‌ها به نام تیتانوسور است که ۹۸ میلیون سال بیش روی کره زمین زندگی می‌کردند. دیرینه‌شناسان پیش‌تر نمونه‌هایی از بقایای این دایناسور‌ها را کشف کرده بودند، ولی آن نمونه‌ها با فسیلی که به تازگی شناسایی شده است تفاوت زیادی داشت. در این فسیل اندازه اجزای مختلف بدن تا حد غیر معمولی بزرگ است.
 
پس از جمع‌آوری همه قسمت‌های بدن این دایناسور غول‌پیکر مشخص شد طول بدن آن بیش از ۳۷،۵ متر است و دوره حیات آن به بیش از ۹۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد. قطعاً این دایناسور بزرگ‌ترین جانداریست که در زمین حیات داشته است.
 
یکی از باستان‌شناسان حاضر در این پروژه گفت: «اکنون اطلاعات بیشتری از موجودات ماقبل تاریخ در اختیار داریم. دایناسور‌ها جهانی پر رمز و راز داشتند و باید تلاش کنیم همه اسرار آن دوره از تاریخ کره زمین را کشف کنیم. شاید در آینده فسیل‌هایی حتی بزرگ‌تر از آنچه تاکنون کشف شده پیدا شود.»
 

برچسب ها: فسیل دایناسور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *