پس لرزه های حمله به کنگره و وضعیت امنیتی واشنگتن

20:15 - 06 اسفند 1399
کد خبر: ۶۹۶۰۸۳
پایگاه امریکن کانسرویتیو می‎گوید که دولت جدید آمریکا از همان روزهای نخست با وضعیت امنیتی شهرها از جمله واشنگتن روبرو بوده است.

- رسانه‌ های جهان مراسم تحلیف «جو بایدن» را به طور گسترده پوشش دادند؛ سخنرانی او و دعوتش برای وحدت، بهترین نکته را برای تشکیلات واشنگتن به ارمغان آورد اما تعدادی از مفسران به تغییرات اساسی روز بزرگ برای بایدن اشاره کردند، از جمله نخستین مراسم تحلیف از سال ۱۸۶۵ تاکنون با اشغال آشکار پایتخت آمریکا توسط ارتش این کشور.

به گزارش «امریکن کانسرویتیو»، بایدن در سخنرانی خود از لفظ «گروه آشوبگر»، درباره حوادث کنگره استفاده کرد؛ مقام‎های امنیتی نیز با استناد به این لفظ تا کیلومتر‌ها دورتر از محل سخنرانی، وضعیت امنیتی برقرار کردند.

همچنین در زمان برگزاری مراسم تحلیف، اطراف این مراسم با گاردریل‌های بسیاری از شهر جدا شده بود.

دولت فدرال آمریکا محدودیت‌های اعتراضی را برای روز تحلیف و گروه‌های مختلف اعلام کرد که تقریبا همه نوع اعتراض و گروه معترضی را در بر می‌گرفت.

«اسکات میشلمن»، مدیر حقوقی دفتر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در واشنگتن دی سی، می‎گوید «مهر تایید بر سرکوب فدرال توسط نهادی صورت گرفته که دائما خود را حامی آزادی بیان معرفی می‌کند.»

به گفته وی، «هیچ شکی وجود ندارد که تعطیل کردن اماکن عمومی، حتی برای مدتی محدود، قابلیت مردم آمریکا برای استفاده از آزادی بیان را تضعیف می‌کند.»

این در حالی است که دولت محلی و فدرال برخی نقاط را به بهانه وجود تهدیدات در روز تحلیف تعطیل کردند، اما در واقع هیچگونه مدرکی که نشان دهد تهدیدی وجود داشته ارائه نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *