ارتش جمهوری اسلامی، پیشتاز در تولید محتوای آموزشی

12:58 - 07 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۶۳۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه محتوای آموزشی ناظر بر حوزه توانایی‌ها و نیاز‌ها و امر بسیار پیچیده‌ای است، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه به ارتش، آموزشی داده نشده بود؛ اما امروز در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرو است.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ»، گفت: آموزش روند طولانی در ارتش‌های دنیا دارد و قواعد کلی بر آن حاکم است.

وی ادامه داد: وقتی فرآیند کلی را مشاهده می‌کنیم، چون آموزش هنر جنگیدن تقریباً قاعده ثابت در کلاسیک جهانی دارد، پس روی یک مدار مشخصی در حال حرکت است، اما ابزار آن تغییر می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دلیل اینکه این ابزار‌ها شیوه‌ها و متد‌های برنامه‌ریزی را از طریق روش غربی و آمریکا انجام می‌دادند، مستشارانی بودند که این فرآیند را برای ایران برنامه‌ریزی می‌کردند و ارتش ایران به‌عنوان عناصر اجرایی تنها اجرا می‌کرد.

شیخ تصریح کرد: در واکاوی اسناد و مدارک مشاهده می‌کنیم که مسائل به صورت دیکته شده در قالب برنامه در اختیار ارتش ایران قرار می‌گرفت؛ به عبارتی طراحی آموزش نداشتیم، اما برنامه‌ریزی آموزش وجود داشت و این کاری بود که ایران را در فرآیند محتواسازی و متون‌سازی و طراحی آموزش هدفمند آموزش نداده بودند و تنها در قالب برنامه آموزشی در شکل چارت برنامه ابلاغ شده بود.

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار داشت: محتوا معمولاً ناظر بر حوزه توانایی‌ها و نیاز‌هاست که بخش ممیز طراحی است و امر بسیار علمی و پیچیده‌ای است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه به ارتش آموزشی داده نشده بود، اما خوشبختانه امروز در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرو است.
 


برچسب ها: ارتش شیخ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *