آیا زیست شبانه در تهران اجرا می‌شود؟

23:31 - 11 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۶۷۰۲
طرح زیست شبانه پس از سال ها معطلی، در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید اما باید دید این طرح اجرا می شود و پلیس می تواند امنیت شب ها را برقرار کند؟

- از سال‌ها پیش، صحبت از طرح‌های متعددی درباره زیست شبانه در پایتخت، به میان آمده است که تنها نتیجه آن، اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان بود؛ به طوریکه صنوف اجازه فعالیت تا ساعت ۱ بامداد را از مراجع رسمی کسب کرده بودند و امنیت مردم برای تردد تا سحر، برقرار بود.

اجرای این طرح موفقیت آمیز بود، زیرا علاوه بر شهروندان، کسبه نیز از این شرایط راضی بودند و در خواست داشتند این طرح پس از ماه رمضان نیز ادامه پیدا کند، اما این موضوع با مخالفت پلیس مواجه شد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ درباره تداوم این طرح پس از ماه مبارک رمضان اعلام کرد: اجرای این طرح نیازمند زیرساخت مناسب برای تامین امنیت است که در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.

اما این بار شورای اسلامی شهر تهران، طرح زیست شبانه یا «تهران بیدار» را در صحن علنی این شورای به تصویب رساند.

به گفته محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران، هدف از تصویب لایحه تهران بیدار و زیست شبانه بیشتر فرهنگی است همچنین موضوع تهران بیدار و زیست شبانه سبب می‌شود که شهروندانی که دیر می‌خوابند و به موضوع فرهنگی علاقه‌مند هستند بتواند شب هنگام زمانی را با خانواده خود به این موضوع اختصاص دهند.

به گفته وی تنها چند نقطه محدود از شهر که دچار شب مردگی هستند، برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.

اما سوال اینجاست که آیا با اجرای این طرح مخالفت می‌شود؟

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که امکان رد شدن این لایحه توسط فرمانداری وجود دارد، گفت: این لایحه در هیات تطبیق مطرح می‌شود و آن‌ها نظراتشان را می‌دهند و اعضی شورا بررسی می‌کنند.

وی همچنین درباره مخالفت‌های پلیس درباره عدم امنیت شب‌ها اظهار امیدواری کرد و گفت: انشالله این مشکلات حل خواهد شد.

این در حالی است که سردار محمدمسعود زاهدیان رییس پلیس پیشین مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام کرده بود که اجرای این طرح می‌تواند باعث تشدید تهیدات در زمینه مواد مخدر شود.

با این حال باید دید با وجود کمبود بودجه ای که  فرماندهی نیروی انتظامی پایتخت با آن مواجه است، تامین نیرو برای برقراری امنیت در شب های تهران امکان پذیر خواهد بود و آیا پلیس در این باره برنامه ای دارد؟

به گزارش میزان، زیست یا زندگی شبانه شامل کار، فعالیت یا تفریح در فضا‌های شهری در ساعات شب است که به تازگی اجرای آن در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شده است.


برچسب ها: پلیس زیست شبانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *