نگاهی به وضعیت ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا/ کار دشوار استقلال و تراکتور برای صعود

16:19 - 08 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۶۷۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نگاه به وضعیت تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که تیم‌های استقلال و تراکتور تبریز مسیر دشوارتری برای صعود به مرحله حذفی را خواهند داشت.

- قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و با توجه به اینکه سهمیه ایران با حذف نماینده ترکمنستان ۱+۳ شد، سه تیم ایرانی پرسپولیس، تراکتور تبریز و استقلال حریفان خود را شناختند. فولاد خوزستان نیز باید ابتدا در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با العین امارات روبرو شود و سپس وارد مراحل گروهی شود.

در زیر نگاهی به وضعیت حریفان سه تیم ایرانی حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داریم:

در گروه B، تراکتور که به عنوان قهرمان جام حذفی ایران وارد مسابقات می‌شود، با تیم‌های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف 2 غرب (الوحده عربستان - نیروی هوایی عراق) همگروه شده است. الشارجه در لیگ امارات صدرنشین است و قاصله 5 امتیازی با تیم دوم یعنی الجزیره دارد. پاختاکور که در فصل قبلی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی کرده بود، قهرمان فصل گذشته لیگ ازبکستان است. هنوز فصل جدید رقابت‌های لیگ ازبسکتان شروع نشده است، اما پاختاکور همیشه برابر تیم‌های ایرانی بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته است.

الوحده شرایط خوبی در لیگ عربستان ندارد و در رتبه دهم است، اما نیروی هوایی در عراق صدرنشین و جزو تیم‌های مدعی است. بنابراین، تراکتور برای صعود کار سختی دارد، چرا که همه تیم‌ها مدعی صعود به مرحله بعد هستند.

 

نگاهی به وضعیت ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا/ کار دشوار استقلال و تراکتور برای صعود

 

در گروه C، الدحیل قطر، الاهلی عربستان، استقلال و الشرطه عراق قرار گرفته‌اند که برخی‌ها از آن به عنوان گروه مرگ یاد کرده‌اند. الدحیل ستارگان زیادی در ترکیب خودش دارد که با هزینه‌های هنگفت آنها را به خدمت گرفته است، نکته قابل توجه اینکه علی کریمی، ستاره فصل گذشته استقلال در ترکیب این تیم حضور دارد و رویارویی او با استقلال می‌تواند صحنه‌های جالبی را رقم بزند. الدحیل با این حال در لیگ قطر در رده دوم است و السد بالاتر از این تیم دیده می‌شود.

الاهلی در شرایطی در رده سوم لیگ عربستان قرار دارد که با تیم صدرنشین یک امتیاز فاصله دارد و نشان می‌دهد که امسال فاصله زیادی بین تیم الاهلی و الهلال وجود ندارد. الاهلی فصل گذشته نیز همگروه استقلال شده بود. الشرطه عراق نیز یکی از تیم‌هایی است که فصل گذشته با استقلال همگروه بود. این تیم در رده چهارم جدول رده‌بندی عراق است.

نتایج تقابل‌های آبی‌پوشان با رقبای خود در گذشته به شرح زیر است:

استقلال ۲-۱ الاهلی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۰
الاهلی ۱-۲ استقلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۰
الاهلی ۲-۱ استقلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰
استقلال ۳-۰ الاهلی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰

استقلال ۰-۲ الدحیل نیمه نهایی جام باشگاه آسیا ۱۹۷۱
الشرطه ۱-۱ استقلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰
استقلال ۱-۱ الشرطه مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰

الدحیل ۳-۰ استقلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹
استقلال ۱-۱ الدحیل مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹

 

نگاهی به وضعیت ۳ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا/ کار دشوار استقلال و تراکتور برای صعود

در گروه E، پرسپولیس، الریان قطر، گوای هند و برنده پلی‌آف 4 غرب (الوحده امارات - الزورای عراق) هستند. با توجه به اینکه پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان در سید یک قرار داشت، پیش‌بینی می‌شد که در گروه آسانی قرار بگیرد. مهم‌ترین بازی این گروه، دیدار با الریان است که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد. دیداری که اگر کرونا نبود، تقابل آنها در ورزشگاه آزادی می‌توانست صحنه‌های جالبی را رقم بزند. الریان در لیگ ستارگان قطر پنجم است، تیمی که فصل گذشته در رتبه دوم قرار گرفته بود و در حال حاضر نیز لوران بلان فرانسوی را روی نیمکت خود دارد.

گوای هند حریف ناشناخته پرسپولیس است، تیمی که به تازگی تأسیس شده و در جایگاه سوم لیگ هند قرار دارد. برنده الوحده امارات و الزورای عراق نیز باید به جمع سه تیم دیگر این گروه اضافه شود. الوحده فصل گذشته با استقلال همگروه بود اما به دلیل ابتلای چند بازیکن این تیم به ویروس کرونا از ادامه مسابقات انصراف داد. این تیم در لیگ امارات شرایط خوبی نداشته و در رده هفتم است. الزورای عراق نیز در رده دوم لیگ کشور خود است، با این تفاوت که تنها یک امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *