در زمینه حقوق زنان و کودکان مشکل خلاء قانونی وجود ندارد

13:55 - 11 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۴۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در زمینه حقوق زنان و کودکان مشکل خلاء قانونی وجود ندارد بلکه معضل اصلی عدم اجرای قوانین این حوزه است.
- سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در کارگروه فرهنگی-اجتماعی، زنان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: در زمینه حقوق زنان و کودکان مشکل خلاء قانونی وجود ندارد؛ بلکه معضل اصلی عدم اجرای قوانین این حوزه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: دغدغه اغلب کارشناسان بررسی آسیب‌های جسمی کودکان است در حالی که در موضوع آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی این حساسیت چندان مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین بین المللی، قانون اساسی و قوانین موضوعه ایران در زمینه حقوق زنان و کودکان تکالیف را مشخص کرده است، افزود: در این بخش خلاء قانونی وجود ندارد؛ بلکه مشکل ما در نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین است که به خوبی اجرا نمی‌شوند.

قویدل با تاکید بر اینکه باید طی مصوبه‌ای تقسیم کار و سهم و نقش هر دستگاه مشخص شود، تصریح کرد: در حال حاضر کودکان با مشکلاتی اعم از اعتیاد، کار در شرایط دشوار، ترک تحصیل، طلاق والدین و خشونت‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *