تخصیص ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت بنادر جدید ماهیگیری

13:51 - 13 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۱۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از تخصیص۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بنادر صیادی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: عدم پرداخت به موقع اعتبارات، گاهی روند ساخت این بنادر با کندی روبرو می‌‌کند.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، پرویز محبی گفت: برای احداث بنادر ماهیگیری در جنوب کشور در سال جاری مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشتیم که ۴۹۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تعداد بنادر ماهیگیری در طول نوار ساحلی جنوب کشور را ۷۰ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۱۵ بندر صیادی در حال ساخت است.

وی گفت: به دلیل عدم پرداخت به موقع اعتبارات، گاهی روند ساخت این بنادر با کندی روبرو می‌شود؛ پیشرفت فیزیکی این بنادر متفاوت و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر وسعت نوار ساحلی جنوبی کشور با احتساب کرانه‌های جزایر است که این ۷۰ بندر ماهیگیری در آن قرار دارند.

محبی اظهار داشت: در ۱۲۰ نقطه از این نوار ساحلی، مراکز تخلیه صید وجود دارد.

وی در همین حال از واگذاری مدیریت برخی از بنادر ماهیگیری در جنوب کشور به تعاونی‌های صیادی خبر داد و گفت: تاکنون از ۷۰ بندر فوق، مدیریت ۴۲ مورد از سوی سازمان شیلات ایران به این تعاونی‌ها واگذار شده است.

محبی، هدف از واگذاری مدیریت بنادر ماهیگیری به تعاونی‌های صیادی را مشارکت آن‌ها در برخی کار‌ها همچون تامین نیروی مورد نیاز و انجام زیرساخت‌ها توسط خود صیادان برشمرد.
وی همچنین از تحویل ۳۸ مورد موج شکن مردمی در طول نوار ساحلی جنوب کشور به سازمان شیلات ایران خبر داد و بیان داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت در سال جاری، قرار شده سازمان بنادر این موج شکن‌ها را در استان‌های مختلف به سازمان شیلات ایران تحویل دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: با انجام این کار ظرفیت مضاعفی برای تخلیه صید صیادان جنوب کشور فراهم می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *