رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توضیحات قالیباف درباره رای‌گیری پیرو کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰

10:01 - 15 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۶۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پیرو رای گیری کلیات بودجه ۱۴۰۰ در جلسه روز گذشته مجلس، گفت: دیروز قبل از رای گیری  بنده این موضوع را قرائت کردم که کلیات بودجه به رای گذاشته می‌شود و اگر رای بیاورد وارد جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق می شویم و اگر رای نیاورد به منظور رد لایحه است و این مسئله روشن و شفاف مطرح شد.
- محمدتقی نقدعلی طی تذکری خطاب به ریاست مجلس گفت: آقای قالیباف؛  امروز از نمایندگان سوال کردم که آیا روز گذشته لایحه بودجه به رأی گذاشته شد یا مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، نمایندگان درپاسخ اختلاف داشته و برخی نمی‌دانستند ما به چه رأی دادیم! چرا رد می‌کنیم و چرا تایید؟ امروز نیز این مطلب جاری است.

وی با بیان اینکه جایگاه مجلس با توجه به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی اَجلِ این مباحث است، اضافه کرد: جناب رئیس شما براساس کدام یک از مواد آیین نامه روز گذشته لایحه بودجه را به دولت برگرداندید؟ آیین نامه درباره زمانی که کمیسیون، لایحه بودجه را تصویب کرده و مجلس آن را رد می‌کند، سکوت کرده است. امروز نیز همین روند طی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در مجلس زمزمه این موضوع است که شما کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوید و برخی از اقداماتی که انجام می‌دهید، مقدمه کاندیداتوری شما است. ما نمی‌خواهیم شفافیت نیز ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر محمدتقی نقدعلی پیرو رای گیری کلیات بودجه ۱۴۰۰ در جلسه روز گذشته مجلس بیان داشت:من تذکر آقای نقدعلی را وارد نمی‌دانم. دیروز قبل از رای‌گیری بنده این موضوع را قرائت کردم که کلیات بودجه به رای گذاشته می‌شود و اگر رای بیاورد وارد جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق می‌شویم و اگر رای نیاورد، به منظور رد لایحه است و این مسئله روشن وشفاف مطرح شد.

وی تاکید کرد: آقای نقدعلی به نمایندگان ظلم کردند و گفتند که نمایندگان ندانستند دیروز به چه چیزی رای دادند.

قالیباف همچنین در پاسخ به اظهارات الیاس نادران در صحن مجلس گفت: دیروز آقای نادران و حدود ۱۰ تن دیگر از نمایندگان که برخی از آنان از اعضای هیئت رییسه بودند تقاضا داشتند تا رای گیری به صورت ورقه‌ای انجام شود. بنده با آقای امیرآبادی صحبت کردم که دوستان را قانع کنند که در نهایت از ۱۰ نفر نیز کاسته شد. اگر ۱۰ امضاء هم باقی می‌ماند ما این کار را انجام نمی‌دادیم چرا که ما برای انتخاب اعضای شورا‌های استانی که براساس آیین‌نامه باید رای گیری آن‌ها ورقه‌ای باشد به خاطر کرونا رای گیری را الکترونیکی را برگزار کردیم و نمی‌توانیم در جایی که هیچ لزومی وجود ندارد پروتکل‌ها را زیرپا بگذاریم. نمایندگان نباید نظرات شخصی خود را به کل مجلس شورای اسلامی نسبت دهند و حقوق سایر نمایندگان را زیرپا بگذارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *