استقلالِ فکری مقابل نساجی «آقامعلم»/ تقابل جذاب سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان

0:45 - 16 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۹۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شش بازی از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران قرار است روز جمعه برگزار شود.

- روز دوم دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری ۶ بازی در شهرهای اصفهان، اراک، تهران، سیرجان و آبادان پیگیری می‌شود.

در یکی از مهمترین مسابقات این هفته استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان نساجی مازندارن است. آبی‌پوشان که هفته گذشته ٢ امتیاز حساس خارج از خانه را مقابل نفت مسجدسلیمان از دست دادند به دنبال جبران مافات در این مسابقه هستند. محمود فکری و شاگردانش به خوبی می‌دانند از دست دادن امتیازات خانگی ممکن است منجر به از دست دادن صدر جدول و در نهایت شانس قهرمانی منجر شود.

در سوی مقابل نساجی مازندران که بعد از قطع همکاری با وحید فاضلی دو هفته است که مجید جلالی را روی نیمکت خود می‌بیند، در هر دو مسابقه تن به شکست داده است و در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد بخصوص اینکه هفته گذشته در خانه در حالی مغلوب ذوب‌آهن شدند که سبزپوشان اصفهانی تا قبل از این مسابقه موفق به کسب پیروزی نشده بودند تا اولین برد فصل خود را کسب کنند. دیداری جنجالی که ذوب‌آهن یک نیمه کامل را ١٠ نفره بازی کرد، اما با این حال هم شاگردان جلالی موفق به کسب حتی یک امتیاز هم از این دیدار خانگی نشدند تا هشتمین شکست خود را متحمل شوند.

در نهایت باید دید آیا استقلال می‌تواند با شکست جلالی که همیشه تیم‌هایش مقابل استقلال و پرسپولیس مدعی ظاهر شده‌اند صدر جدول را حفظ کند و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود یا این نساجی است که از بحران خارج خواهد شد.

در حال حاضر استقلال با ٢٣ امتیاز صدرنشین است و نساجی با ٩ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

*دربی اصفهان با دیدار ملی‌پوشان سابق

در دیگر دیدار حساس این هفته ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر در دربی اصفهان میزبان سپاهان است. شاگردان نویدکیا که هفته قبل با شکست خانگی سنگین سه بر یک مقابل شهرخودرو شانس رسیدن به صدر جدول را از دست دادند در اندیشه جبران این ناکامی هستند تا از کورس مدعیان بالانشین جا نمانند. از سوی مقابل شاگردان رحمان رضایی هفته گذشته در دیداری جنجالی در قائمشهر موفق به شکست نساجی شدند تا نخستین پیروزی فصل خود را دشت کرده باشند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد ذوبی‌ها با روحیه‌ای مضاعف به مصاف همشهری نامدار و پرمهره خود خواهند رفت، اما تمام آمار حکایت از برتری محسوس و قاطع زردپوشان اصفهانی دارد، اما باید دید در نهایت در زمین مسابقه چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؛ تداوم موفقیت‌هایی شاگردان رضایی یا بازگشت سپاهان به کورس مدعیان قهرمانی در تقابل ملی‌پشوان شابق تیم ملی فوتبال.

در حال حاضر سپاهان با ٢٢ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و ذوب‌آهن با ١١ امتیاز چهاردهم است.

*شاگردان خطیبی میزبان استاد تساوی

آلومینیوم اراک در حالی از سایپا میزبانی می‌کند که هفته گذشته در دیدار مقابل تراکتور در تبریز به پیروزی غیرقابل پیش‌بینی دست یافت تا با کسب هجدهمین امتیاز به جمع بالانشینان جدول رده‌بندی بپیوندند.

اراکی‌ها که بعد از شکست مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی در هفته دوازدهم دست به کار بزرگی زدند و نخستین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کردند، در ادامه موفقیت‌هایشان از سد تراکتور هم در تبریز گذشتند تا شاگردان رسول خطیبی نشان دهند تیمی زهردار هستند.

البته آلومینیوم حالا باید مقابل سایپایی به میدان بروند که استاد تساوی است. سایپا که هفته دوازدهم دست به کار بزرگی زده و در ورزشگاه آزادی استقلال را با یک گل شکست داده بود، هفته قبل با یک گل مغلوب گل‌گهر سیرجان شد تا با ١۶ امتیاز به مصاف آلومینیوم برود.

هم اکنون آلومینیوم اراک با ١٨ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد و سایپا هم با ١۶ امتیاز سیزدهم است.

*
پیکان در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبان ماشین‌سازی تبریز است. ماشین‌سازی که هفته گذشته بازی قابل قبولی را مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به نمایش گذاشت و حتی تا ثانیه‌های پایانی حریف خود را متوقف کرده بودند به مصاف شاگردان تارتار خواهند رفت. باید دید آیا سبزپوشان تبریزی می‌توانند این هفته خود را از قعر جدول جدا کنند یا همچنان یکی از کاندیداهای اصلی سقوط خواهند بود.

از سوی مقابل شاگردان مهدی تارتار که هفته قبل فولاد را در خوزستان با تساوی بدون گل متوقف کرده بودند این فرصت را دارند تا با کسب سه امتیاز از این دیدار خانگی خود را تا رده ششم جدول رده‌بندی بالا بکشند.

در حال حاضر پیکان با ١٧ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و ماشین‌سازی با ۴ امتیاز شانزدهم است.

*

گل‌گهر در سیرجان از نفت مسجد سلیمان میزبانی می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که هفته گذشته با غلبه بر سایپا بعد از ۵ هفته موفق به کسب پیروزی شده بودند بار دیگر خود را به جمع مدعیان اضافه کردند تا با کسب پنجمین پیروزی با ١٨ امتیاز تا رده هفتم جدول رده‌بندی صعود کنند. در سوی مقابل نفت‌مسجدسلیمان که تیمی فرصت طلب نشان داده به دنبال اثبات توانایی‌هایش با توجه به بضاعتی که دارد، است.

شاگردان مجتبی حسینی تا اینجای فصل عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. به دنبال حفظ و تداوم این روند موفقیت آمیز هستند.

در حال حاضر گل‌گهر با ١٨ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی ایستاده است و نفت با ١٧ امتیاز دهم است.

*دربی خوزستان حساس‌تر از همیشه

صنعت نفت آبادان در این هفته در دربی خوزستان میزبان شاگردان نکونام در فولاد است، شاید هیچ زمان جدال این دو تیم تا این حد حساس و نزدیک نبوده‌ است چراکه هر دو تیم در شرایط ایده‌آلی هستند و در جمع تیم‌های مدعی و بالانشین جدول رده‌بندی قرار دارند.

شاگردان نکونام هفته گذشته دو امتیاز حساس خانگی را مقابل پیکان از دست داد تا شانس نزدیک شدن به صدر را از دست بدهند. در طرف مقابل آبادانی‌ها هم که با توجه به توقف استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان شانس صدرنشینی داشتند، مقابل مس در رفسنجان با تساوی بدون گل متوقف شدند تا در همان رده دومی جا خوش کنند. بنظر می‌رسد دیدار فردای دو تیم عیار نمایندگان خوزستان را در این فصل مشخص خواهد کرد.

هم‌اکنون صنعت نفت آبادان با ٢٢ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و فولادخوزستان با ١٩ امتیاز چهارم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *