امنیت؛ رهاورد مهم انقلاب اسلامی/ توقف دست‌اندازی به اموال ملت ایران در چهار دهه اخیر

11:22 - 20 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۴۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مثال زدنی در عرصه تقویت امنیتی است که به عنوان یک پدیده در چند دهه گذشته دائما در حال رشد و پیشرفت بوده است.
عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های دفاعی و امنیتی، گفت: آنچه که جمهوری اسلامی ایران در ابعاد امنیت داخلی و خارجی انجام داده، پیشرفت‌های شگرفی است که نظیر آن حتما در منطقه وجود ندارد و در دنیا هم کم نظیر است.

وی با اشاره به تقویت امنیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما باید به مقوله امنیت در چند بُعد نگاه کنیم؛ نکته اول امنیت در قالب مرز‌ها و حوزه‌های سخت افزاری است؛ در این زمینه بعد از انقلاب نفوذ به مرز‌های ایران و دست اندازی به کشور کاملا متوقف شد، این در حالی است که در دوران پهلوی؛ کشور ایران به عنوان یکی از دو ستون سیاست کلی آمریکایی‌ها موسوم به سیاست دوستونی نیکسون قرار داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در آن طرح ایران به عنوان ژاندارم منطقه و در عرصه سیاسی عملا اجرا کننده فرامین و دستورات آمریکایی‌ها در منطقه بود و خارج از آن نمی‌توانست عمل کند.

نائب رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در آن شرایط اگر تجهیزات نظامی و فنی و تکنولوژی‌های مربوط به امنیت و دفاع در اختیار ایران قرار می‌گرفت عمدتا با رویکرد آمریکایی‌ها چینش می‌شد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلابی اسلامی، آمریکایی‌ها و به طور کلی نظام سلطه انواع و اقسام فشار‌ها را بر ایران وارد کردند، بیان داشت: این فشارها، شامل فشار‌های اقتصادی، بلوکه کردن اموال، تهاجم نظامی به ایران توسط صدام و ایجاد مشکلات منطقه‌ای و حقوقی نظیر حقوق بشر و یا طرح مباحث حقوقی نظیر جزایر سه گانه و امثالهم بود که همه این موارد توقف ایران را نشانه رفته بود.

مقتدایی گفت:  در سال‌های پس از پیروزی انقلاب توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری پیشرفت کنیم؛ پیشرفت ما در زمینه علم و فناوری یعنی امنیت تولید علم آنهم به گونه‌ای که منفعت ملت ایران و بشریت را به دنبال داشته باشد، لذا در سایه چنین امنیتی است که ما می‌توانیم موجود زنده را به هوا پرتاب کنیم و این مسئله اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی تاکید کرد: بنابراین علم و تکنولوژی، اقتصاد و فرهنگ، اجتماع، بهداشت و سلامت و بسیاری از زمینه‌های دیگر در شمول این امنیت قرار می‌گیرند البته ما همچنان نواقصی داریم، از جمله نقص در امنیت اقتصادی که باید آن را برطرف کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با این حال جمهوری اسلامی ایران یک کشور مثال زدنی در عرصه تقویت امنیتی است که به عنوان یک پدیده در چند دهه گذشته دائما در حال رشد و پیشرفت بوده است.

وی با بیان اینکه ایران امروز با ایران اسیر در دست نظام سلطه ـ پهلوی  قابل مقایسه نیست، گفت: چرا که ما در زمینه سیاست خارجی و هم سیاست داخلی و هم عرصه‌هایی نظیر مردم سالاری دینی یک پدیده متفاوت از گذشته هستیم بنابراین ما نباید خودمان را با گذشته مقایسه کنیم بلکه باید خودمان را با آرمان‌هایی که بر اساس آن نظام اسلامی شکل گرفته است، مقایسه کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *