اسرای فلسطینی و زندان‎های کرونازده رژیم صهیونیستی

0:15 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۶۱۱
تعداد اسرای فلسطینی مبتلا به ویروس کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است.

- یک مقام مسئول در کمیته اسرای فلسطینی می‎گوید که دستکم ۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ابتدای سال میلادی به ویروس کرونا آلوده شده اند.

به گزارش پایگاه «وفا»، وی می‎گوید موارد مثبت آزمایش تشخیصی کووید-۱۹ در میان اسرای فلسطینی در رژیم صهیونیستی به ۳۵۵ مورد رسیده است، که این افراد عمدتا در زندان‌های «ریمون» و «نگب»، اسیر هستند.

به گفته وی، ۵ نفر از زندانیان آلوده به کرونا به دلیل وخیم شدن سلامتی آنها در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

این مقام فلسطینی افزود که خانواده‌های زندانیان نگران فرزندان خود هستند، به خصوص که به دلیل محدودیت‌های کرونایی قادر به دیدار آنها نیستند.

بر اساس گزارش‎ها، ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه ژانویه، ۴۵۶ فلسطینی را بازداشت کرد که ۹۳ نفر از آنها کودک و ۸ نفر زن بودند؛ همچنین دستکم ۱۷۹ نفر از قدس شرقی بودند که ۵۶ نفر از آنها کودک بوده اند.

کمیته اسرای فلسطینی، انجمن اسرای فلسطین، و چند انجمن دیگر در یک گزارش مشترک، اعلام کردند مقام‎های رژیم اشغالگر قدس همچنین ۱۰۵ حکم بازداشت اداری را در ژانویه صادر کرده اند.

بر اساس آمار‌ها تا پایان ماه ژانویه، ۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از جمله ۳۷ زن و ۱۴۰ کودک در اسارت به سر می‌برند؛ علاوه بر این، ۴۵۰ فلسطینی در بازداشت اداری قرار دارند.

همچنین گفته می‎شود دستکم ۳۵۵ زندانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و برخی از آنها به دلیل وخامت سلامتی به بیمارستان‌ها منتقل شده اند.

همچنین ۱۱ نفر از اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی سرطان دارند؛ این افراد در میان ۷۰۰ زندانی با بیماری‌های مختلف از جمله ۳۰۰ زندانی با بیماری‌های مزمن هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *