جلالى: تهديد كرونا موجب رشد آثار جشنواره فيلم ٩٩ شده است

15:40 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۶۹۸
مدیر سابق پردیس سینمایی ملت گفت: شاید طی سالهای گذشته شاهد آثار شبیه به هم در فرم و محتوا بودیم اما امسال شاهد آن بودیم که با وجود کاهش تعداد آثار تنوعی همچون زالاوا، مامان، بی همه چیز و ابلق را می بینیم.

مریم جلالی در گفت‌وگو با ، پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: از نظر من در کل برگزاری جشنواره فیلم فجر اتفاق خوبی است و این تهدید کرونا باعث شده تا آثار گزیده تر بوده و تنوع بهتر و درست تری داشته باشند. خوشبختانه امسال با وجود کم بودن تعداد آثار می‌بینیم که آثار متنوعی راهی جشنواره فیلم فجر شده اند. 

وی در همین راستا ادامه داد: به نظر من شیوه تازه انتخاب آثار در جشنواره فیلم فجر شیوه کاملا درستی است، این مسیر و روش باید ادامه داشته باشد تا ما شاهد حضور آثار با کیفیت در مهمترین رویداد سینمایی کشور باشیم. 

مدیر سابق پردیس سینمایی ملت درباره برخی حواشی به وجود آمده در این پردیس سینمایی حین برگزاری جشنواره فیلم فجر افزود: واقعیت امر من دیگر در این پردیس سینمایی فعالیت نمی‌کنم و به همین دلیل نمی توانم نظری درباره کیفیت میزبانی این پردیس از این دوره از جشنواره فیلم فجر داشته باشم.

وی درباره فیلم مورد علاقه خود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: من فیلم سینمایی «منصور» را به دلیل شرافت این اثر دوست داشتم، به نظر من سینمای ایران نیازمند آن است که به چنین بزرگان و مقولاتی بپردازد. از سویی روزی روزگاری آبادان دیگر فیلم مورد علاقه مند در جشنواره فیلم فجر بود، رویکرد خاص «بی همه چیز» هم برایم جذاب بود. 

جلالی درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر ادامه داد: به نظر من مسئولین برگزاری جشنواره فیلم فجر تمام تلاششان را انجام داده اند، در برگزاری هر رویداد یک مثلث وجود دارد، برگزار کنندگان، میهمانان و سیاست گذاران، این سه ضلع باید با هم همگرا جرکت کنند تا ما بتوانیم شاهد برگزاری مطلوب آن رویداد باشیم. فکر می‌کنم طی سالهای اخیر جشنواره فیلم فجر به سمت حرفه ای شدن پیش رفته است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: شاید مخاطبین هنوز با تصور جشن سینما و مهمانی اهالی سینما به این جشنواره نگاه می کنند، اما می‌بینیم که جشنواره فیلم فجر طی سالهای اخیر بیش از پیش از این جشن بودن فاصله گرفته و به سمت تحلیل و ارائه آثار با کیفیت پیش رفته است. حضور تعداد کم آثار در جشنواره امسال نمونه ای از همین پیشرفت است زیرا با وجود نبود تکثر شاهد تنوع بسیار خوبی هستیم. به شخصه به آینده جشنواره فیلم فجر بسیار امیدوارم زیرا هر سال گامی رو به جلو برای این رویداد مهم سینمایی بوده است. 

جلالی در همین رابطه خاطرنشان کرد: شاید طی سالهای گذشته شاهد آثار شبیه به هم در فرم و محتوا بودیم اما امسال شاهد آن بودیم که با وجود کاهش تعداد آثار تنوعی همچون زالاوا، مامان، بی همه چیز و ابلق را می بینیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *