رئیس جمهور:کشاورزی بزرگترین پایه تامین سلامت و امنیت جامعه است

12:53 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۸۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: کشاورزی بزرگترین پایه تامین سلامت، حیات و امنیت جامعه است و اگر مواد محصولات کشاورزی در اختیار جامعه نباشد، در شرایط حساس مشکلات زیادی پیدا می‌‎شود.
- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در آیین رونمایی از طرح‌های وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: ۱۹ بهمن، روز مبارک نیروی هوایی است. روزی است که افتخار بزرگی شامل حال نیروی هوایی در سال ۵۷ شد و این عزیزان توانستند محضر امام راحل شرفیاب شوند و در آن روز، تحول بزرگ انقلاب اسلامی و پیروزی ملت را شاهد بودیم.  

وی ادامه داد: ۱۹ بهمن را باید به عنوان روز ملحق شدن نیرو‌های مسلح و نیروی هوایی به ملت لقب دهیم و کار بزرگی صورت گرفت و بعد در مراحل مختلف اتا به امروز نیروی هوایی مسئولیت بسیار سخت و سنگینی را بر دوش داشته و افتخارات بزرگی را خصوصا در ۸ سال دفاع مقدس آفریده است.   شهید بابایی و ستاری نقش مهمی را در زمان جنگ  داشتند.  

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روز خوشحال کننده‌ای برای ما بخاطر افتتاح‌هایی که در بخش‌های مختلف کشاورزی و گلخانه‌ای شاهد بودیم، افزود: حجم گلخانه‌های کشور تا سال ۹۲ حدود ۸ هزار هکتار بود که امرو یک هزار و ۹۵۴ هکتار گلخانه در سراسر کشور افتتاح شد.  

روحانی عنوان کرد: کشاورزی بزرگترین پایه تامین سلامت، حیات و امنیت جامعه است و اگر مواد محصولات کشاورزی در اختیار جامعه نباشد، در شرایط حساس مشکلات زیادی پیدا می‌کنیم.  

وی افزود: در ایام کرونا همه مرز‌ها بسته شد و اصلا به ذهن کسی نمی‌رسید که چندین ماه مرز کشور‌ها بسته شود. در چنین حالتی  اگر کشوری در تولید محصولات کشاورزی و خصوصاً گندم خودکفا نباشد با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. در دوران پاندمی کرونا، اروپا بخاطر حمل و نقل، مواد غذایی با مشکلات زیادی روبرو شد.  

رئیس جمهور تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم، مسئله کشاورزی با همه چیز متفاوت است. در کنار آب، تامین غذا و سلامت مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. در ۷ سال و نیم گذشته افتخار ما این بوده که بذر مناسب در اختیار کشاورز قرار بگیرد و در تولید گندم به خوکفایی رسیدیم.  

وی یادآور شد: تجهیزات کشاورزی، شخم، نحوه استفاده از زمین، همه از نکات مهم در عرصه کشاورزی هستند. بسیار حائز اهمیت است برای اینکه ما بتوانیم از زمین محدود استفاده زیادی کنیم. تامین آب هم بسادگی ممکن نیست. محدودیت در  تامین خاک و آب داریم. 

روحانی با بیان اینکه سال‌هاست در زمینه گندم خودکفا شدیم، اضافه کرد: در برخی سال‌ها در بخش صنعت مقداری گندم، وارد کردیم اما برای تامین گندم نانوایی‌ها روی پای خود ایستادیم؛ این افتخار بزرگی  است.  

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این ۷ و نیم سال در کشاورزی، سد سازی، کانال کشی و زهکشی اقدامات بزرگی صورت گرفت، گفت: در استان گلستان برای زهکشی ۷۸ هزار هکتار زهکشی در یک روز افتتاح شد و این کار بسیار عظیم و بزرگی بود. این زهکشی‌ها در زمستان تبدیل به نهر آب شد و این حائز اهیمت است،

وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش کشاورزی کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم. امروز ۵ هزار میلیارد طرح با زمینه ایجاد  اشتغال ۱۲ هزار نفر افتتاح شد. 
 
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *