افتتاح سه پروژه عمرانی در مازندران

15:39 - 19 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۹۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، صبح امروز و با حضور رییس دادگستری استان مازندران و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور سه پروژه عمرانی در این استان به بهره‌برداری رسید.
- حجت الاسلام والمسلمین اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران در جلسه شورای قضایی استان، گفت: پزشکی قانونی سازمانی کارشناسی و تخصصی زیرمجموعه قوه قضاییه است که در صدور احکام پرونده‌های قضایی و اقامه عدل نقش بسیار مهمی دارد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: عدلیه و دادگستری یکی از مهم‌ترین وجوه انقلاب اسلامی است و اساس قیام انبیا و ائمه، برقراری قسط و عدل و برچیده شدن ظلم بوده است و برای نیل به این هدف مشکلات و مشقت‌های زیادی را متحمل شده اند.

وی با اشاره به جدیت سیستم قضایی در مبارزه با فساد، موارد فساد‌های موجود را غیرسیستماتیک و غیرگسترده دانست و بر عزم جدی سیستم قضایی برای مبارزه با آن تاکید کرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه تلاش برای اقامه عدل را از افتخارات کارگزاران نظام در قوه قضاییه عنوان و نقش پزشکی قانونی را در تحقق عدالت بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نظرات کارشناسان پزشکی قانونی در حکم قاضی، اتقان آرا و سرعت رسیدگی و در نهایت استقرار عدالت مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه با اشاره به مشکلات و نیاز‌های سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی مجموعه‌ای حاکمیتی است و به دلیل مشکلاتی که دارد نیازمند توجه جدی مسئولان است تا بتواند بیش از پیش در تحقق عدالت موثر باشد.

وی با قدردانی از مسئولان پزشکی قانونی کشور و استان به دلیل اهتمام در تکمیل پروژه‌های استانی، توجه به کاستی‌های پزشکی قانونی استان در حوزه نیروی انسانی را از جمله موارد ضروری برشمرد.

رییس کل دادگستری استان همچنین با تبریک ۴۲ امین سالگرد پیروزی انقلاب، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و مجاهدت بیشتر مردم عزیز و مسئولین کشورمان و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و تاسی از سیره امام راحل (ره) این انقلاب در مسیر رشد و بالندگی به پیش برود و به انقلاب حضرت ولیعصر (عج) متصل شود.

گفتنی است در حاشیه این جلسه ساختمان اداری و معاینات پزشکی قانونی شهرستان رامسر به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

ساختمان آزمایشگاه و تشریح پزشکی قانونی ساری و ساختمان اداری و معاینات شهرستان نور نیز در این سفر با حضور حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از مقامات استانی به بهره‌برداری رسید.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *