نوری: انتظار پیروزی تیم ملی بسکتبال در المپیک را نداریم/ ظرفیت لیگ برتر ایران ۱۲ تیم است

0:01 - 21 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۹۳۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم بسکتبال کوچین آمل گفت: در دو پنجره قبلی هم بازیکنان تازه در لیگ حضور پیدا کرده بودند و هم نبود بازی تدارکاتی باعث شد تا تیم ملی از بازی نکردنِ بازیکنان، ضربه بخورد.

رضا نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط رو به رشد تیم بسکتبال جوانان ۲۰۲۰ (کوچین آمل) در فصل جاری لیگ برتر بسکتبال و پیروزی ارزشمند برابر تیم قدرتمند شیمیدر قم اظهار داشت: این تیم از سال ۱۳۹۳ شکل گرفت. همچنین ۲ سال را در لیگ یک حضور داشتیم و خوشبختانه این فصل در لیگ بتر بازی می‌کنیم. از باشگاه مهرام نیز بخاطر اینکه چهار بازیکن جوانش را در اختیارمان قرار داد، تشکر ویژه داریم. باتوجه به بازیکنانی که در اختیار داریم تصورم بر این بود که شروعمان در لیگ هم طوفانی باسد، اما متاسفانه ابتلای ۶ بازیکنمان به بیماری کرونا تقریبا ۲ هفته تمریناتمان تعطیل بود. همچنین در ادامه با مصدومیت پارسا فلاح کار برایمان در اوایل لیگ سخت پیش رفت و همین عوامل باعث شد تا هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی دچار افت شویم.

سرمربی تیم بسکتبال کوچین آمل خاطرنشان کرد: دو هفته تمرین نکردن به دلیل کرونا و همچنین هیجانی که بازیکنان جوان تیم در ابتدای حضور در لیگ برتر داشتند باعث شد در برخی بازی‌ها که خیلی از حرف بهتر بودیم تنها به دلیل چند اشتباه عجیب بازنده باشیم. در بازی رفت برابر تیم شیمیدر قم توانستیم به ثبات برسیم، اما بازنده شدیم، سپس در دیدار با ذوب آهن اصفهان باجود آنکه ملکرد بسیار خوبی داشتیم، باختیم، اما خوشبختانه در آغاز دور برگشت برابر تیم‌های مس کرمان و شهرداری بندرعباس به برتری دست یافتیم و روحیه گرفتیم.

وی افزود: حتی در دور رفت باید مهرام را می‌بُردیم و در دور برگشت نیز با دو اشتباه در لحظات پایانی باری، مغلوب مهرام شدیم. در خصوص این دو بازی آخر هم که خوشبختانه مقابل شیمیدر قم بدون ترس بازی کردیم و مُزد همین نترس بودن را گرفتیم و در نهایت برابر تیم آینده سازان همانند دور رفت به برتری قاطعی دست یافتیم. خوشبختانه در رده سوم هستیم و از شرایط تیم رضایت دارم.

این سرمربی نام آشنای بسکتبال ایران افزود: تیم کوچین در هر بازی قابلیت برنده یابازنده شدن را دارد، زیرا بازیکنانمان جوان هستند و در لحظات پرفشار و حساس احتمال بروز اشتباهات بالا می‌رود. شنیده‌اید که می‌گویند فلان بازیکن روزَش نبود، اما این قضیه در مورد بازیکنان جوان صدق نمی‌کند چراکه بازیکنان با این شرایط سنی در هر لحظه احتمال دارد لحظه خوبش باشد و یا لحظه بعدی ناامیدکننده و بد.

این سرمربی لیگ برتری راجع به گروه تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو و رویارویی با تیم‌های قدرتمند آمریکا و فرانسه اظهار کرد: باید تاکید کنم که ما به عنوان اهالی رشته بسکتبال انتظار پیروری ایران مقابل آمریکا و فرانسه را نداریم، اما ملی‌پوشان بسکتبال باید در این مسابقات بهترین عملکردشان را داشته باشند. انتظار داریم تیم ملی بسکتبال بازی‌های خوبی انجام دهد. صد در صد در پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا تیم ملی آماده‌تری خواهیم دید، زیرا در دو پنجره قبلی هم بازیکنان تازه در لیگ حضور پیدا کرده بودند و هم نبود بازی تدارکاتی باعث شد تا تیم ملی از بازی نکردن بازیکنان ضربه بخورد. در حال حاضر بازیکنان در آمادگی خوبی بسر می‌برند و کسی مشکلی ندارد.

نوری در پایان با انتقاد از برگزاری لیگ برتر بسکتبال در دو گروه و با شرکت ۱۶ تیم گفت: اعتقاد دارم ظرفیت لیگ بسکتبال ایران برگزاری مسابقات در یک گروه و با شرکت ۱۲ تیم است. اگر بازی‌ها در یک گروه بود تعداد دیدار‌های بیشتری انجام می‌شد. همچنین باتوجه به حضور ۱۶ تیم در لیگ برخی تیم‌ها هیچ بازیکن معروفی ندارند و عملا از بقیه تیم‌ها ضعیفترند. امیدوارم از سال آینده با کاهش تعداد تیم‌ها به افزایش کیفیت بازی‌ها کمک شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *