حداقل و حداکثر مستمری پرداختی به زنان سرپرست خانوار

12:46 - 20 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۱۹۹
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از ارائه ۳۵ هزار کمک‌هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری خبر داد.

- بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مجید ملکشاهی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد خانواده‌محور در کمیته امداد پیگیری می‌شود، افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از نیمی از آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی به سیاست‌های تشویقی کمیته امداد و توجه این نهاد به کانون خانواده اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند که می‌توان در کنار توانمندسازی اقتصادی با تمرکز بر اشتغال خانگی، از طریق تشویق به تشکیل خانواده به توانمندسازی آنان کمک کرد.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از ارائه ۳۵ هزار کمک‌هزینه ازدواج به زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: اهدای بسته‌های حمایتی و ارایه مشاوره‌های لازم از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی به دیگر اقدامات حمایتی این نهاد برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۷۸ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات ودیعه مسکن و کمک اجاره بهره‌مند شدند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: حداقل میزان مستمری در سال ۹۹ زنان سرپرست خانوار ۱۹۸ هزار تومان و حداکثر آنان ۶۳۵ هزار تومان بوده است که معتقدیم دولت و مجلس باید مستمری خانواده‌های تحت حمایت از جمله زنان سرپرست خانوار را افزایش دهند.

وی از ارائه سبد کالای حمایتی برای زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقداماتی که کمیته امداد برای رفاه زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد، پیگیری برای معافیت خدمت سربازی فرزندان این افراد است که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۵۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف شده‌اند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فرزندان زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات برای توانمندسازی این خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: به پسران جوان این خانواده‌ها علاوه بر آموزش‌های شغلی و خدمات معافیت سربازی، کمک‌هزینه ازدواج نیز پرداخت می‌شود.


برچسب ها: کمیته امداد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *