ادعاهای بایدن و بلینکن درباره برجام

9:11 - 21 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۴۰۹
وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه ای، ادعا‌های بی اساس خود را درباره برجام تکرار کرده است.

منابع آگاه مدعی هستند که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای احیای برجام است.

خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه ادعا کرده که بایدن در راستای احیای برجام گزینه‌های مختلفی از جمله «برداشتن گام‌های کوچک» را بررسی می‌کند.

بر اساس این رویکرد، ممکن است دولت آمریکا برخی امتیاز‌های اقتصادی کمتر از مزایای برجام را برای ایران در نظر بگیرد تا در مقابل، ایران «نقض تعهدات» خود را متوقف کند.

این منابع آگاه می‌گویند با این وجود، بایدن رویکرد خود را در قبال ایران تغییر نداده و می‌گوید که ایران باید تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند تا واشنگتن اقدامی را در این باره انجام دهد.

در همین حال «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، نیز در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان»، به اظهار نظر درباره چند موضوع و از جمله توافق هسته‌ای پرداخته است.

بلینکن در ادامه اظهارات بی اساس مقامات آمریکایی درباره برجام مدعی شده است «اگر ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بماند ما نیز همکاری با متحدان خود را درباره توافقی پایدارتر و قوی‌تر آغاز خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است «ما برنامه موشکی و رفتار‌های بی ثبات کننده ایران را مطرح خواهیم کرد.»

بلینکن ضمن اذعان به این نکته که کشورمان در پی خروج ترامپ از توافق هسته ای، اقدام به کاهش تعهدات برجامی خود کرده،

ادعا کرد «نتیجه این امر نزدیک‌تر شدن ایران به تولید مواد شکاف پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای است.»

اظهارات بلینکن درباره سوریه، عربستان و رژیم صهیونیستی در این مصاحبه تاکیدی است بر این موضوع که دولت بایدن ادامه دهنده سیاست‌های دولت سابق این کشور خواهد بود.

بلینکن درباره عربستان تاکید کرده که واشنگتن متعهد بر امنیت عربستان است.

درباره سوریه نیز او مدعی شده که «تا زمانی که بشار اسد در سوریه در قدرت است، بلندی های جولان برای امنیت اسرائیل بسیار مهم است.»

بلینکن همچنین درباره رژیم صهیونیستی نیز اظهار نظر کرده و تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت اراضی اشغالی را تایید کرده است.

 


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *