دبیر فدراسیون بسکتبال: هیچ ارتباطی با باشگاه نارسینا ندارم/ تعداد تیم‌ها در لیگ بسکتبال ربطی به مسائل مالی ندارد

7:45 - 26 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۶۳۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: در بخش بانوان شاهد حضور تعداد قابل توجهی از بازیکنان خارجی باکیفیت هستیم و اگر بازی‌ها را دیده باشید متوجه تاثیرگذاری این بازیکنان در لیگ می‌شوید.

شبنم کلاهی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص لیگ برتر بسکتبال در فصل ۹۹ اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های رییس فدراسیون و همچنین تعامل بی‌نظیر باشگاه‌ها و حامیان مالی توانستیم لیگ برتر را از اوایل فصل پاییز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجوز‌های ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار کنیم. همچنین دستورالعملی جدید و تلفیقی از پروتکل‌های ستاده مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون جهانی بسکتبال تهیه کردیم که همین موارد با استقبال باشگاه‌ها مواجه شد و در نهایت لیگ در بخش آقایان با شرکت ۱۶ تیم و در بخش بانوان با حضور ۱۳ تیم آغاز شد.

وی با اشاره به استقبال باشگاه‌ها و حامیان مالی از حضور در لیگ برتر بسکتبال با وجود محدودیت‌های دشواری که بیماری کرونا ایجاد کرده بود، تصریح کرد: در سالی که کرونا تمامی امور زندگی انسان‌ها را با مشکل اساسی مواجه کرده بود، اهالی ورزش انتظار رکود و بی‌خبری در ورزش را داشتند، اما خوشبختانه این مسائل درمورد بسکتبال صدق نمی‌کند و توانتیم با تعامل بسیار خوب رییس فدراسیون با باشگاه‌ها و حامیان مالی لیگ را در دو بخش بانوان و آقایان برگزار کنیم. همچنین در تعامل با صداوسیما موفق شدیم در ساعات پربیننده پخش تلویزیونی خوبی در روز‌های مختلف چه از لیگ بانوانو چه از لیگ مردان داشته باشیم. مطمئنا پخش زنده مسابقات از تلویزیون علاوه بر جلب توجه افراد مستعد باعث استقبال بیشتر اسپانسر‌ها و بالا رفتن سطح کیفی لیگ می‌شود. همچنین دیده شدن بازیکنان جوان باعث افزایش انگیزه و عملکردشان می‌شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال درمورد سطح کیفی بازیکنان خارجی شاغل در لیگ مردان و بانوان گفت: باتوجه به اسپانسر‌های خوبی که تیم‌ها داشتند خوشبختانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی بازیکن خارجی باکیفیت در لیگ هستیم که بیشتر این بازیکنان سابقه بازی برای تیم‌های ملی خود و یا حضور در لیگ‌های باکیفیت جهان را دارند. حضور بازیکنان خارجی در لیگ مردان نسبت به ادوار گذشته تفاوت چندانی نکرده، اما در بخش بانوان شاهد حضور تعداد قابل توجهی از بازیکنان خارجی باکیفیت هستیم و اگر بازی‌ها را دیده باشید متوجه تاثیرگذاری این بازیکنان در لیگ می‌شوید.

وی درباره اینکه آیا معیار‌هایی برای حضور بسکتبالیست‌های خارجی در لیگ برتر وجود دارد، افزود: ما به عنوان فدراسیون تنها بستر مناسب را برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کنیم تا بتوانند به راحتی از بازیکنان خارجی مدنظرشان در لیگ استفاده کنند و فدراسیون نقشی در انتخاب این نفرات ندارد. همچنین حامیان مالی و مدیران تیم‌ها از آنجایی که می‌دانند حرف‌هایشان شنونده دارد و منعکس خواهد شد، با نهایت صداقت و تعامل با فدراسیون کار می‌کنند و، چون نگاه فدراسیون و باشگاه‌ها ملّی است خوشبختانه شرایط به نحو احسن پیش می‌رود. خوشبختانه فدراسیون بسکتبال اصلا نگاه جنستی ندارد و مساوات کاملا در بخش بانوان و آقایان رعایت می‌شود.

کلاهی راجع به اظهارات برخی مربیان و کارشناسان بسکتبال درخصوص اینکه فدراسیون بسکتبال با افزایش تعداد تیم‌ها در لیگ برتر تنها به فکر منافع مالی است، خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود لیگ بسکتبال را شهریور برگزار کنیم و حتی جلسات و کارگروه‌هایی را تشکیل دادیم و برای شرکت تیم‌ها فراخوان دادیم، اما متاسفانه کمی مانده به آغاز مسابقات با پیک دوم کرونا مواجه شدیم. پس از این وقفه مجددا برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا لیگ را در اسرع وقت شروع کنیم تا در نهایت تیم ملی در سال قبل از المپیک از بی‌مسابقه‌ای بازیکنان لطمه نبیند. از طرفی دیگر امسال برگزاری لیگ مهم‌تر از هر مسئله دیگری بود، زیرا تمام بازیکنان، مربیان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند و حتی مدیران باشگاه‌ها هم که برای تیمداری با اسپانسر‌ها قرارداد داشتند از فدراسیون انتظار برگزاری هرچه سریع‌‌تر لیگ را داشتند که خوشبختانه در نهایت توانستیم از ۲۳ مهر لیگ را استارت بزنیم و در فاصله دور بعد، لیگ بانوان هم آغاز شد.

دبیر فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: این پیش زمینه را یادآور شدم تا بگویم که اصلا مسائل مالی برای لیگ مطرح نبوده است چراکه هزینه‌های فدراسیون در چند سال گذشته به قدری تحت تاثیر تورم و تحریم‌ها بوده که هزینه ورودی تیم‌ها در قیاس با هزینه‌های فدراسیون رقم ناچیزی است. همچنین باتوجه به تعطیلی لیگ‌های نوجوانان و جوانان، تعداد زیادی بازیکن جوان و آینده‌دار فرصت بازی در لیگ یک و لیگ برتر را پیدا کردند و می‌توانند ضمن کسب تجربه، قابلیت‌های خودشان را نشان دهند.

کلاهی در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود وی از مالکان باشگاه نارسینا است، گفت: واقعا از شنیدن این صحبت‌ها در موردم ناراحت شدم و متاسفم رای کسانی که وقتی پیشرفت کسی را می‌بینند سعی می‌کنند با بی‌اخلاقی در کارم خلل وارد کنند. کاملا هر نوع ارتباطم با باشگاه نارسینا را تکذیب می‌کنم و من هیچ ارتباطی با این باشگاه ندارم. متاسفانه از روزی که به عنوان دبیر فدراسیون معرفی شدم، تهمت‌ها و حواشی کذب اینچنین برای ما ایجاد شده، ولی من با قدرت به کارم ادامه می‌دهم. من به عنوان دبیر فدراسیون باید وظایفم در امور اجرایی را چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان به سالم‌ترین صورت انجام دهم و تاکنون از تلاشی دریغ نکرده‌ام.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *