رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

23:45 - 25 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۳۰۸
سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

 - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

توضیحات تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» درباره یک شائبه

توضیحات تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» درباره یک شائبه

محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، به حواشی مطرح شده درباره منابع مالی تولید این فیلم واکنش نشان داد.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» امروز جمعه ۲۴ بهمن ماه درباره تولید این اثر، در صفحه اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد.

این تهیه‌کننده در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

به نام خدا

در خصوص حواشی جدید فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» لازم می‌دانم نکات زیر را به اطلاع مردم عزیز برسانم:

۱- برای تولید فیلم «شبی که ماه کامل شد» هرگز از منابع و سرمایه دولتی و یا نهادهای حکومتی مشارکتی دریافت نشده و از هیچ سرمایه و سرمایه گذاری که دچار شائبه از منظر حقوقی و افکار عمومی باشد نیز استفاده نگردیده است. این فیلم با سرمایه بخش خصوصی و نیز با پیش فروش و فروش رایت‌هایش تولید شده است. همچنین اگر اسناد و مدارکی در رد این ادعا وجود دارد از انتشار آن استقبال می‌کنیم.

۲- انتخاب سوژه ملتهب فیلم (سرگذشت زنی که گرفتار تفکرات ارتجاعی تکفیری‌ها می‌شود) از طرف کارگردان، سرآغاز پروسه‌ای برای تحقیقات شد و به منظور تکمیل طرح اولیه از طریق حراست وزارت ارشاد، مشاوری برای تکمیل پروسه تحقیقات معرفی گردید و این امری طبیعی و بدیهی است چرا که بخش ِعمده‌ای از داده‌ها و معلومات به دلایلی واضح در دسترس نیست.

۱۰ فیلمساز جشنواره فیلم کوتاه رضوی معرفی شدند

۱۰ فیلمساز جشنواره فیلم کوتاه رضوی معرفی شدند

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی اسامی فیلمسازان ۱۰ فیلم تولید شده این رویداد با محوریت سیره عملی و علمی امام رضا علیه السلام را اعلام کرد.

ابوالفضل عزیزی، جمیل عامل صادقی، فردین انصاری، یاسین رضوانی، جعفر صادقی، محمدحسین صفری، محمدعلی هاشم پور، رضا اکبریان، محمد عبدالمالکی و نواب محمودی، ۱۰ فیلمساز منتخبی هستند که از میان ۵۳ فیلمنامه متقاضی با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام به ساخت ۱۰ فیلم با محوریت موضوع سیره علمی و عملی امام رضا علیه‌السلام اقدام کرده‌اند.

این آثار به منظور ارتقای کمی و کیفی تولیدات فیلم کوتاه دینی و مذهبی و برای اولین بار پیش از زمان برگزاری جشنواره، با نظارت ۲ نهاد نامبرده به طور مستقیم به رقابت چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی راه خواهند یافت.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیمه اول اسفند ۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم «موج» دو روز به تعویق افتاد

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم «موج» دو روز به تعویق افتاد

ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از تعویق برگزاری این رویداد هنری خبر داد.

به گفته ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش، این رویداد سینمایی که پیش از این قرار بود ۲۸ بهمن لغایت یکم اسفندماه در جزیره کیش برگزار شود برای فراهم آوردن کیفیت و شرایط بهتر برگزاری به مدت ۲ روز به تعویق افتاد.

وی درباره زمان جدید برپایی عنوان کرد: چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش با ۲ روز تاخیر از ۳۰ بهمن ماه لغایت سوم اسفندماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

حصاری در پایان درباره علت این تصمیم مطرح کرد: به دلیل هماهنگی بیشتر، فراهم آوردن امکانات رفاهی بهتر و بالا بردن سطح کیفیت داوری ترجیح دادیم این جشنواره را با ۲ روز تاخیر برگزار کنیم.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۳۰ بهمن لغایت ۳ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

انیمیشن محصول کانون پرورش فکری در جشنواره آمریکایی اکران می‌شود

انیمیشن محصول کانون پرورش فکری در جشنواره آمریکایی اکران می‌شود

انیمیشن «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون است که در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در جشنواره فیلم کودکان پراونس، به نمایش گذاشته می‌شود.

پیش‌تر نیز کانون پرورش فکری با انیمیشن «ماهی‌گیر و بهار» ساخته سیدحسن سلطانی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن از نگاه تماشاگران و بهترین انیمیشن ویژه هیات داوران از یازدهمین جشنواره فیلم کودکان پراونس در سال ۲۰۲۰ بود.

جشنواره پراونس، از سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است و هر ساله به مدت ۱۰ روز با نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان از سراسر دنیا، برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی رایگان، همراه با جلسه‌های پرسش و پاسخ که به تعمیق تجربه تماشای فیلم، پرورش و مهارت‌های تفکر انتقادی در طول جشنواره می‌انجامد، فرصتی برای فیلمسازان جوان فراهم آورده است تا سرگرمی و چالش‌هایی را که در فرایند خلاقیت با آن‌ها روبرو هستند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر همین اساس به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، برگزاری جشنواره‌های مختلف در جهان یا منتفی شده است، یا به صورت محدود در چند بخش و به شکل مجازی برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره فیلم کودکان پراونس نیز برای حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان این ایالت از ۲۴ بهمن تا ۳ اسفند سال ۱۳۹۹ (۱۲ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱) در ایالت رد آیلند آمریکا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *