کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری با ایجاد شعب مشترک ایران - عراق برای پیگیری دعاوی تجاری طرفین

8:00 - 26 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۵۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: تصمیم رئیس قوه قضاییه برای ایجاد واحد تخصصی برای پیگیری دعوای تجاری میان دو کشور می‌تواند ضمن جلوگیری از اتلاف زمان، ریسک(خطرپذیری) سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.
مصطفی تنها در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تبادلات تجاری ایران و عراق اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی تبادلات تجاری فراوانی با کشور عراق دارند، در برخی از مواقع این تبادلات اقتصادی با دعوای حقوقی از هر دو طرف همراه بوده است.

سخنگوی انجمن صنعت‌تایر ایران تصریح کرد: در زمان عقد قرار داد برای پیگیری دعوای حقوقی به صورت توافقی یا دادگاه ایرانی یا عراقی را تعیین می‌کنند البته در برخی از مواقع به کشور ثالث مراجعه می‌کنند.
وی افزود: این روند می‌تواند جریان بررسی پروند و دعوایی حقوقی را با تاخیر مواجه کند و تصمیم رئیس قوه قضاییه برای ایجاد واحد تخصصی برای پیگیری دعوای تجاری میان دو کشور می‌تواند ضمن جلوگیری از اتلاف زمان، ریسک(خطرپذیری) سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.

تنها عنوان کرد: با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری میان دو کشور این نهاد کارکرد ویژه‌ای خواهد داشت، اما به مانند کارگروه‌های اقتصادی نیاز به تداوم و برگزاری جلسات به صورت مستمر دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *