امیر سرتیپ حیدری: ولایت فقیه را صراط مستقیم می‌دانیم

10:06 - 26 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۷۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ولایت فقیه را صراط مستقیم می‌دانیم گفت: امیر سیاری شهید زنده است، سپهسالار دریا‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در پنجمین جشنواره سازمانی و دومین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو نیروی زمینی ارتش، گفت: ولایت فقیه را صراط مستقیم می‌دانیم و بالاترین نعمت را هم که در سوره حمد اشاره شده ولایت می‌دانیم ما در این همایش نخبگانی را سفارش کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۲۸ طرح لبیک هر کدام جامع هدف خودشان را دارند و با این طرح‌ها نیروی زمینی را اداره می‌کنیم و یکی از مباحث ما دانش بنیان کردن نیروی زمینی است و در جشنواره شهید نامجو این کار را انجام می‌دهیم.

حیدری تصریح کرد: علم آنقدر زیبا، مهم و دارای درجه اعتلاست که خداوند متعال خود را عالم می‌داند و اول صنف عالم بودن برای خودش قایل است، امام محمدباقر (ع) شکافنده علوم بودند، تمام علوم امروز نشئت گرفته از علم سر الهی است.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: با توجه به تأیید مقام معظم رهبری بر کارآمد کردن یگان‌ها، این جشنواره هم احترام به منویات فرمانده معظم کل قواست.

امیر «محمدحسن باقری» نیز در پنجمین جشنواره سازمانی و دومین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو نیروی زمینی ارتش، گفت: مهمترین سرمایه ما تفکر و اندیشه است و میدان جنگ را اداره می‌کند، با ابتکار و توان فکری متخصصین پیشتازه حوزه تحقیقات و ایده‌پردازی هستیم، گاهی این ایده‌ها فرصت نوآوری پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: مرزشکنی دانش به تعبیر مقام معظم رهبری باید محقق شود، اگر ایده‌های های نو داشته باشید و باید حرف تازه بزنیم، باید ببینیم دشمنان ما در جنگ آینده کدام کشور‌ها هستند و چه آموزشی برای مواجه با آن‌ها نیاز داریم؟ یافتن پاسخ آن در گرو مرز شکنی‌ها در آینده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: همه ایده‌ها و طرح‌ها کاربردی است و باید در راستای هدایت اندیشه‌ها به سمت اندیشه‌های کشف نشده حرکت کنیم و باید دشمن را غافل‌گیر کنیم.

باقری اظهار داشت: در ستاد کل نیرو‌های مسلح از این موضوع استقبال می‌کنیم، شرایط را برای نخبگان این زمینه فراهم کنیم.

گام دوم انقلاب، ۴۰سال دوم انقلاب است

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه گام دوم انقلاب  ۴۰سال دوم انقلاب است، گفت: علم، پژوهش و توجه به جوانان مورد تأکید فرمانده معظم کل قواست.

امیر «حبیب‌الله سیاری» در پنجمین «جشنواره سازمانی، دومین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو» گفت: علم مایه پیشرفت ماست و ما را به قله‌های سرافرازی ما می‌رساند ما هم در ارتش بیش از پیش به این موضوع توجه داریم و قرارگاه جهاد علمی در ارتش داریم و نتایچ خوبی بدست آوردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: سرمایه اصلی هر سازمانی نیروی انسانی آن برای رشد یا پایین آوردن آن سازمان باشد، نیروی انسانی مورد نیاز بذای رشد و بالندگی نیروی انسانی کیفی است.

سیاری ادامه داد: مدیران و فرماندهان هم باید کیفی باشند تا ما رشد کنیم و بالنده باشیم، مقام معظم رهبری بر نو شدن ارتش تأکید تارند، معنای نو شدن آیا خرید تجهیزات نو و ساختمان‌های جدید است، اصل قضیه نو شدن در فکر، نگاه به آینده، ایده پردازی و خلاقت است.

سیاری تأکید کرد: ارتش باید نو شود باید سر لوحه کار ما باشد و نیاز به نیرو‌های انسانی کیفی دارد، اگر با این اصول نو شود، پایداری دارد و باید مد نظر قرار دهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حرکت به سمت نو شدن ارتش حتما باید با تغییر و تحول بنیادی همراه باشد و بدون آن هیچ ارتشی نو نمی‌شود، با داشتن ایده تغییر و تحول ایجاد می‌شود و باید به عمل تبدیل شود.

سیاری اضافه کرد: در برابر هر تغییر و تحولی مقاومت وجود دارد، باید مقاومت در مقابل تغییر را خنثی کرد، ایده ما را به نتیجه می‌رساند و باید در دستور کار داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: باید ایده‌هایی را داشته باشیم و معرفی کنیم که بتواند این تغییر و تحول را ایجاد کند و مقاومت در برابر آن را خنثی کند، بایستی تغییر و تحول در آمایش سرزمینی، تغییر ساختار، سازمان، آموزش، پروش، تولید، ساخت و ساز، تجهیزات، تاکنیک و تکنیک داشته باشد.

وی تصریح کرد: ستاد‌ها مغز متفکر سازمان‌ها هستند، تا یگان‌های اجرایی کارشان را انجام دهد، ستاد باید فکر را به دستور تبدیل کند و در نهایت اجرا کند، امروز همه کسانی که در صف حضور دارند صاحب ایده و خلاقیت اند، زیرا در صحنه حضور دارند و از ایده‌ها و نوآوری عزیزان صف در پرورش ستاد استفاده کنیم.

سیاری با اشاره به هفت توصیه مقام معظم رهبری به جوانان در گام دوم انقلاب، تأکید کرد: ما باید متابق با علم روز توانمندی هایمان را بالا ببریم، علم، پژوهش و توجه به جوانان مورد تأکید فرمانده معظم کل قواست.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: جنگ‌های آینده با گذشته متفاوت است، آیا می‌توانید از تاکتیک‌های دفاع مقدس استفاده کرد؟، ولی از تجربیات این گنجینه استفاده می‌کنیم، باید جنگ آینده را در ابعاد مختلف بشناسیم.

سیاری افزود: ایده برای مقابله با جنگ‌های آینده نیاز است، از اول انقلاب امام راحل فرمودند روی پای خودتان بایستید، ارتش روی پای خود ایستاده است و هر روز از یک محصولی رونمایی می‌شود و باید با علم و دانش به سمت جلو حرکت کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد:محیط شناسی لازمه ایده پردازی خوب است، محیط شناسی در هر گونه ایده پردازی حرف اول را می‌زند، روز مرگی آفت مدیذیت است و ایده‌ها را به فراموشی می‌سپارد.

سیاری تأکید کرد: طرح ولایت معروف را بنده در محضر رهبر. معظم انقلاب مطرح و تقدیم کردم، ایشان فرمودند: یک اقیانوس کار تعریف کردید، باید آن را عملی کنید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از نیروی دریایی به عنوان نیرویی راهبردی اشاره کردند، چند ماه شبانه روز بر معنای جمله مقام معظم رهبری کار کردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: ایران جزء اولین کشور‌ها برای برقراری امنیت در خلیج عدن حضور پیدا کردیم تا در دو هزار و ۵۰۰ متر دور‌تر از مرز‌های آبی کشور نه تنها برای ایران، بلکه برای جهان امنیت ایجاد کنیم.

سیاری افزود: هر روز می‌بینیم در شرکت زرهرن محصولی ساخته شده است، با تکیه بر همه توانمندی‌ها با نگاه به آینده و اتحاد و همدلی می‌توان پیش رفت، باید در روند خاص خود حرکت کند، زیرا جمع و جور کردن نیروی زمسنی کار خارق العاده ایست.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: ان شاءالله قطعا آماده می‌شویم با هر نو ع تهدیدی با هر نوع ترکیبی آماده می‌شود، ان شاءالله خداوند متعال سایه فرمانده معظم کل قوا را بالای سر ما نگه دارد.

رونمایی از کتب مرکز مطالعات نزاجا با حضور امیر حبیب الله سیاری، امیر کیومرث حیدری فرمانده نزاجا و سایر مسؤلان ارتش و ستاد کل نیروی زمینی رونمایی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *