رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرستار باردار، اردیبهشت از بخش بیماران کرونایی منتقل شده بود

16:05 - 26 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۸۹۷
رییس بیمارستان لقمان حکیم به برخی اظهارنظرها مبنی بر کم کاری مسئولین در ابتلا پرستار باردار این بیمارستان به کرونا واکنش نشان داد.

-«مهشید گودرز» پرستار بارداری که در بخش کرونای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی «لقمان حکیم» مشغول به کار بود روز گذشته (٢٥ بهمن ماه) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

حضور پرستاران باردار در بخش کرونا ممنوع است

بعد از اعلام این خبر تلخ، این سوال مطرح شد که آیا قوانینی برای عدم فعالیت پرستاران باردار و دیگر افرادی که در گروه پرخطر قرار می‌گیرند در بخش کرونا وجود دارد یا خیر؟ «علی اکبر جراحی» نایب رییس شورایعالی نظام پرستاری کشور در گفتگو با میزان در پاسخ به این سوال ضمن اظهار بی اطلاعی از شرایط «مهشید گودرز» می‌گوید: «به طور کلی پرستارانی که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و یا در گروه‌های پر خطر («زنان باردار»، «بیماران قلبی»، «فشار خونی‌ها»، «دیابتی‌ها» و...) قرار دارند، نباید در بخش کرونا فعالیت کنند چرا که این افراد بدن ضعیف‌تری دارند و نباید در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند.»

«مهشید گودرز» در بخش بیماران مبتلا به کرونا چه می‌کرد؟

مصاحبه نایب رییس شورایعالی نظام پرستاری کشور با بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت؛ عده‌ای با اشاره به این مصاحبه، به مسئولین بیمارستان لقمان حکیم اتهام قانون شکنی زدند و این سوال را مطرح کردند با وجود اظهارات این مقام ارشد شورایعالی نظام پرستاری کشور، «مهشید گودرز» پرستار باردار در بخش بیماران مبتلا به کرونا چه می‌کرد؟

«شهیده مهشید گودرز» اردیبهشت از بخش کرونا منتقل شده بود

امیدوار رضایی رییس بیمارستان لقمان حکیم ضمن تکذیب حضور «شهیده مهشید گودرز» در بخش مبتلایان به کرونا به میزان می گوید: مهشید گودرز از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به علت بارداری به بخش ICU مسمومین منتقل شده و در این بخش فعالیت می‌کرد.

رضایی در ادامه مجددا تاکید می‌کند: «این پرستار پیش از دوران بارداری به صورت داوطلبانه در بخش کرونا مشغول فعالیت بود و با آغاز این دوران در اواسط اردیبهشت ماه در بخش ICU مسمومین به جهاد خود در حفظ سلامتی مردم ادامه داد.»

رییس بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه ساختمان محل درمان بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان از سایر بیماران جدا است، عنوان می‌کند: در بخشی که «مهشید گودرز» حضور داشت، بیماران مبتلا به کرونا حضور نداشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *