غفاری: تماشاگران سینما هیچگاه آثار دفاع مقدس را پس نزده‌اند/«تک تیرانداز» برای اکران کوتاه‌تر می‌شود

8:59 - 30 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۲۸۷
کارگردان فیلم «تک تیرانداز» گفت: طبیعتا همیشه آثار بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر بنا به نظرات و واکنش‌هایی که از تماشای اثر دریافت می کنند دچار تغییرات می‌شوند، «تک تیرانداز» هم خارج از قاعده نیست، با توجه به بازخوردهایی که از اکران های جشنواره فیلم فجر داشتم احتمالا پنج دقیقه از فیلم کم شود.

علی غفاری در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین شرایط اکران فیلم سینمایی «تک تیرانداز» گفت: ما به هر صورت و با سرعت فیلم را به جشنواره فیلم فجر رساندیم، خوشبختانه اثر در حدی از کیفیت و استاندارد به جشنواره رسید و حال باید برای اکران عموم به واکنشها به اثر توجه کرد. 

وی در همین راستا ادامه داد: طبیعتا همیشه آثار بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر بنا به نظرات و واکنش‌هایی که از تماشای اثر دریافت می کنند دچار تغییرات می‌شوند، «تک تیرانداز» هم خارج از قاعده نیست، با توجه به بازخوردهایی که از اکران های جشنواره فیلم فجر داشتم احتمالا پنج دقیقه از فیلم کم شود. 

کارگردان فیلم «تک تیرانداز» ساخت آثار دفاع مقدس  را سخت دانست و اضافه کرد: خوشبختانه جامعه و مردم هیچگاه آثاری که درباره شهدا و بزرگان دوران دفاع مقدس ساخته شده اند را پس نمی‌زند، به نظر من ساخت آثار خوب که مردم از آن استقبال کنند وظیفه هنرمندان است و آنها باید آثاری ارائه کنند که علاوه بر مضمون و محتوا ساختار خوبی هم داشته باشد. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس بزرگان و قهرمانان فراوانی را داشته ایم که می‌توان براساس زندگی هر کدام آثار متنوعی ساخت، ما به عنوان هنرمند موظف هستیم که با ساخت آثار با کیفیت ذائقه مخاطبان را شیرین کنیم. متاسفانه نام بسیاری از بزرگان دوران دفاع مقدس روی زمین مانده و سینما نتوانسته برای آنها کاری انجام دهد، به نظر من سینما می تواند از این پتانسیل بی انتها تا سالها استفاده کرده و هیچ وقت از سوژه تازه خالی نماند. 

غفاری درباره مشکلات اکران آثار دفاع مقدس اظهار کرد: همیشه مهمترین مشکل در قبال آثار دفاع مقدس زمان و چگونگی اکران اثر است. اینکه چرا چرخه اکران سینما تا این اندازه معیوب است زمان مفصل می خواهد، اما به واقع چرا چرخه سینما باید به نحوی باشد که به اکران آثار دفاع مقدس لطمه بزند؟.

وی درباره سهم سینمای دولتی در ساخت آثار دفاع مقدس ادامه داد: به طور کلی بخش دولتی و مدیران فرهنگی ما وظیفه دارند تا آثار دفاع مقدسی ساخته و از آنها دفاع و حمایت کنند، اگر بخش دولتی به موضوعات دفاع مقدسی نپردازد چرا باید انتظار داشته باشیم که بخش خصوصی سراغ این موضوع برود. وقتی خود بنیاد روایت فتح بانی ساخت فیلم می شود اما در تامین امکانات به مشکل می خورد یعنی یک جای کار ایراد دارد و همه برای ساخت آثار دفاع مقدسی همدل نیستند. 

کارگردان فیلم استرداد در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه عزم عمومی در میان مدیران فرهنگی کشور برای حمایت از سینمای دفاع مقدس وجود ندارد، این عدم حمایت از بخش تولید شروع شده تا بخش اکران ادامه می یابد، یعنی اگر فیلم با هر سختی و با سرمایه شخصی هم ساخته شود باز هم در اکران زمین می خورد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *