نگاهی به زندگی مشقت‌بار سیاه پوستان آمریکا صدرنشین باکس آفیس شد

21:45 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۳۵۴
فیلم سینمایی «یهودا و مسیح سیاه» اثری انتقادی به موضوع نژادپرستی در امریکا توانست در اولین هفته از اکران خود در سینماهای هالیوود در رتبه نخست باکس آفیس بایستد.

- فیلم سینمایی «یهودا و مسیح سیاه» اثری انتقادی به موضوع نژادپرستی در امریکا توانست در اولین هفته از اکران خود در سینماهای هالیوود در رتبه نخست باکس آفیس بایستد. 

فیلم سینمایی یهودا و مسیح سیاه فیلمی بیوگرافی، تاریخی و درام به کارگردانی شاکا کینگ و نویسندگی شاکا کینگ و ویل برسون در حال حاضر صدرنشین جدول فروش سینمای هالیوود است.

دانیل کالوویا، لاکیت استنفیلد، جسی پلمونز، دومینیک فیش بک، اشتون سندرز، الگی اسمیت، دارل بریت گیبسون، لیل ری هاوری، دومینیک تورن، مارتین شین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم که داستان زندگی «فِرد همپتون»، رهبر حزب پلنگ سیاه را به قاب تصویر می‌کشد، در حقیقت قرار بود در آگوست سال ۲۰۲۰ اکران شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت ‌هایی که با خود به همراه داشت، تاریخ اکران این فیلم به ۱۲ فوریه‌ی ۲۰۲۱ موکول شد.

 «مسیح سیاه» به «فِرِد همپتون»، رهبر حزب پلنگ سیاه و «یهودا» به «ویلیام اونیل»، دوست «همپتون» و مخبر اف ‌بی ‌آی، اشاره دارد. باقی ماجرا کاملا پیداست؛ اینکه نام فیلم استعاره‌ای است به داستان مسیح و خیانت یهودا.

این فیلم قرار است از ۱۲ فوریه در سینماها و نیز HBO Max برای اولین بار به نمایش درآمد. در «یهودا و مسیح سیاه» دانیل کالوویا نقش «فرد همپتون» رهبر حزب موسوم به «پلنگ سیاه» را بازی می‌کند. او در سن ۲۱ سالگی در هنگام یورش FBI به خانه‌اش در سال ۱۹۶۹ کشته شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *