آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

23:45 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۴۱۰
سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

 - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

آغاز اکران «مکالمات» از ۲۹ بهمن در «هنر و تجربه»

آغاز اکران «مکالمات» از ۲۹ بهمن در «هنر و تجربه»

فیلم سینمایی «مکالمات» به کارگردانی رضا رزم، نویسندگی رضا رزم و سبحان حسین آبادی و تهیه کنندگی نفیسه سادات از چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می رود.

مرتضی خدمت لو، سونیا نبی، نوید برادران، حمیدرضا سام خانیانی، ابراهیم گله‌دارزاده، منصوره کارون، جمال کامران شورجه، علی جانب الهی، گلنوش قهرمانی، مسیح نوروزی، حمید کلانتری، مینا مقامی زاده و نوید اسدی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان «مکالمات» آمده است: بیژن دانش آموخته فیزیک که به تدریس مشغول است، تنها زندگی می کند و مجرد است. او مدتی است که می خواهد دلیل اصلی این را که چرا از نگاه دیگران انسان موفقی نیست، در خودش پیدا کند.

رضا رزم علاوه بر فیلمسازی، نمایش‌هایی چون «خط سفید ارتفاع»، «این غریزه خسته از زندگی»، «چشم های سنگین از خواب را می مالم» و «عصیان» را کارگردانی کرده است.

برخی از عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: رضا رزم، نویسنده: رضا رزم و سبحان حسین آبادی، تهیه کننده: نفیسه سادات، فیلمبردار: یاشار امینی، صدابردار: قادر قادری، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، تدوین: مینا کاوان، انتخاب بازیگر: ابراهیم امینی، طراحی صحنه و لباس: رضا رزم، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری و مدیر تولید: مسیح نوروزی.

اعلام تعداد آثار راه یافته به چهارمین جشنواره فیلم «ایثار»

اعلام تعداد آثار راه یافته به چهارمین جشنواره فیلم «ایثار»

هیأت داوران چهارمین جشنواره فیلم «ایثار» متشکل از مهدی فجری، مهدی آذرپندار، محمدرضا وطن دوست، مرجان ریاحی و مریم رستمی از میان ۹۰۸ اثر متقاضی حضور در این دوره جشنواره، تعداد ۱۲۵ اثر را برای حضور در چهارمین جشنواره فیلم «ایثار» انتخاب کرد.

۸ فیلم برای حضور در بخش کوتاه داستانی (۱۲۰ ثانیه‌ای)، ۷ اثر برای حضور در بخش پویانمایی، ۲۸ اثر برای حضور در بخش داستانی کوتاه و حجاب و عفاف، ۵۱ اثر برای حضور در بخش مستند بلند، ۹ اثر برای حضور در بخش مستند کوتاه و ۲۲ اثر برای حضور در بخش نماهنگ چهارمین جشنواره فیلم «ایثار» انتخاب شد.

چهارمین جشنواره فیلم «ایثار» به دبیری سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه روز شهید در اسفند سال ۹۹ برگزار می‌شود.

 

مدرسان کارگاه های المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معرفی شدند

مدرسان کارگاه های المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معرفی شدند

جمعی از هنرمندان و سینماگران در کارگاه‌های رایگان و مجازی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران تجربه های خود را به هنرجویانی از این نسل منتقل می‌کنند.

سعید پوراسماعیلی، ساعد نیک ذات، پویان شعله‌ور، عطا مجابی، حافظ آهی، حامد سلیمان‌زاده، نواب محمودی، فریبرز آهنین و حسن شبانکاره هنرمندانی هستند که به عنوان مدرس تجربه‌های خود را با نوجوانان و هنرجویان حاضر در کارگاه‌های فیلمسازی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در میان می‌گذارند.

کارگاه‌های آموزش فیلمسازی پنجمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی به صورت رایگان و از طریق اینستاگرام این رویداد و انجمن سینمای جوانان ایران با شناسه های کاربری @olymp.film.fe و @iycs.ir برگزار می‌شود.

مجموعه کارگاه‌های مجازی و آموزشی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری یونیسف از سوم اسفند ماه روزهای یکشنبه و چهارشنبه  سوم و پنجم اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در جریان برگزاری خواهد بود.

اعلام جزییات آیین افتتاحیه جشنواره «موج» کیش

اعلام جزییات آیین افتتاحیه جشنواره «موج» کیش

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری عصر روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن خلیج‌فارس منطقه آزاد کیش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این رویداد رضا اردلان رییس جشنواره در سخنانی به تشریح برنامه‌های این رویداد طی سه دوره برگزاری و اهداف نخستین دوره برگزاری آن به صورت بین‌المللی خواهد پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم که به مدت یک ساعت پیش‌بینی شده است در قالب پخش یک کلیپ، تجربه‌ها و دستاوردهای برگزاری جشنواره فیلم «موج» کیش از دوره اول تا سوم و همچنین مقدمات برگزاری دوره چهارم مرور می‌شود.

برگزاری ۲ کارگاه در ایام برگزاری جشنواره

از روز جمعه اول اسفندماه نمایش فیلم‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره کلید می‌خورند. در این دوره ۲ کارگاه سینمایی تدارک دیده شده که در روزهای اول و دوم اسفندماه برگزار می‌شوند.

اولین کارگاه از سری کارگاه‌های آموزشی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش با نام «داستان کامل» روز جمعه یکم اسفندماه ساعت ۲۲ برگزار می‌شود. مدرس این کارگاه محمد گذرآبادی نویسنده و مترجم آثار سینمایی است.

دوم اسفند ماه همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره دومین کارگاه «داستان‌گویی از خانه تا دنیا» ساعت ۲۲ برگزار می‌شود. الهه نوبخت تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی سینما مدرس این کارگاه است.

ورود به این کارگاه‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

مدیریت بخش کارگاه و آموزش این دوره از جشنواره برعهده زهره زمانی است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۳۰ بهمن لغایت ۳ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *