واعظ‌آشتیانی: نمی‌شود باشگاه‌هایی که بدهی زیادی دارند را به راحتی واگذار کرد/ برای خصوصی‌سازی باید شفاف‌سازی شود

12:06 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۴۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: باشگاه‌هایی که بدهی‌های آنچنانی و مشکلات زیادی دارند و نمی‌توان به راحتی واگذار کرد.

- امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با برنامه آفساید رادیو جوان صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*چه بخواهیم و چه نخواهیم باید سرخابی‌ها خصوصی شوند، اما به چه قیمتی؟ زمان و شرایط واگذاری نکات حائز اهمیت است.

*نکته مهم این است که برای واگذاری یک مجموعه، سازمان یا باشگاه شاخصه‌هایی تعریف شده و یکی از این شاخصه‌ها سوددهی در سه سال متوالی است.

*باشگاه‌هایی که بدهی‌های آنچنانی و مشکلات اقتصادی زیادی دارند و نمی‌توان به راحتی واگذار کرد.

*البته آقایان می‌گویند بلد هستیم چه کار کنیم و می‌خواهیم در بازار فرابورس کار‌هایی انجام بدهیم. ما هم می‌گوییم تمام این حرف‌ها درست، اما چرا شفاف‌سازی نکرده و پاسخگو نیستید.

*شفاف بگویید می‌خواهیم دو باشگاه را با این روش‌ها وارد بورس کنیم. واگذاری در بازار بورس، سرمایه و هر ادبیاتی که فقط خود آقایان بلد هستند، سر جای خود، اما روشنگری و شفاف‌سازی هم لازم است.

*مدام می‌گویند می‌خواهیم ۱۰ درصد سرخابی‌ها را وارد بورس کنیم، اما از سوی دیگر کارشناسان بورس و صاحب‌نظران درباره این موضوع با، اما و اگر حرف می‌زنند.

*باور من این است که تمام مسائل درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس شفاف مطرح کنند.

*آقایان می‌گویند می‌خواهیم ۱۰ درصد سهام را واگذار کنیم. چگونه امکان دارد در باشگاه‌های زیان‌ده، فرد حقیقی یا حقوقی در پایان سال مالی انتفاع کسب کنند؟

* وقتی می‌خواهید سهام یک شرکت را بخرید، وضعیت تولید و درآمد آن در تابلوی بورس شفاف مشخص شده است تا با کمترین ریسک بتوان سهام آن را خریداری کرد، اما اکنون آقایان می‌خواهند هندوانه دربسته را در اختیار خریداران سهام قرار بدهند.

*افرادی که چنین مطالبی مطرح می‌کنند، وقتی این طرف میز بیایند خودشان طلبکار خواهند شد، اما وقتی در سوی دیگر میز هستند اینگونه پاسخ می‌دهند.

*آقایان می‌خواهند به هر قیمتی شده این کار را انجام بدهند و با خود می‌گویند هر عیب و ایرادی هم وجود داشته باشد، سال آینده که ما در دولت نیستیم پاسخگو باشیم. چالش‌های آن برای دولت آینده بماند و خودش پاسخگوی تبعات این اقدامات باشد.

*با این مدیرانی که برای مجموعه استقلال و پرسپولیس به کار گرفته‌اند چگونه خریداران سهام می‌توانند تقاضای سود داشته باشند.

*سلطانی‌فر سال آینده وزیر نیست که پاسخگو باشد. بلکه باید جواب این اقدام را افراد دیگری بدهند.

*ما مثل آقایان منفعتی نداریم و بی‌تدبیر هم نیستیم. اگر انتقادی هم می‌کنیم، آقایان شجاعت داشته باشند و در برنامه رادیویی و تلویزیونی با ما مناظره کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *