رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنایات رژیم صهیونیستی و بحران کرونایی در غزه تحت محاصره

5:15 - 30 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۴۹۳
شیوع کرونا در منطقه تحت محاصره نوار غزه فلسطینیان ساکن این منطقه را با بحران های بهداشتی زیادی روبرو کرده است.

- از سال ۲۰۰۷، غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

محاصره نقشی اساسی در بروز مشکلات در غزه داشته است؛ تعداد کمی از افراد می‌توانند به داخل و خارج از غزه تردد کنند.

قبل از ماه آگوست (تیر-مرداد) گذشته تعداد انگشت شماری از موارد ابتلا به ویروس کرونا در غزه شناسایی شدند که سریعا به مراکز قرنطینه‌ای منتقل شده بودند اما در تاریخ ۲۴ آگوست (۳ شهریور) نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا که در میان جمعیت بوده شناسایی شد.

به گزارش العربیه، این شیوع به ویژه برای کارکنان بخش بهداشتی غزه دشوار بوده است؛ برای بیش از یک دهه، آنها در جبهه‌های اول درمان آسیب دیده‌های ناشی از درگیری با رژیم صهیونیستی بوده اند.

آنها در یک نظام بهداشتی بیمار کار کرده اند که با محاصره درگیر بوده است و باعث شده پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بخش بهداشتی تنها حقوق جزئی داشته باشند.

اکنون، این ویروس از نظر جسمی، روحی و مالی کارکنان بخش بهداشتی غزه را تحت فشار قرار داده است.

کارشناسان همواره هشدار داده اند که شیوع گسترده ویروس کرونا در غزه که محل زندگی حدود ۲ میلیون فلسطینی است، به دلیل شکننده بودن بخش بهداشت، می‌تواند فاجعه بار باشد.

کمیته صلیب سرخ بین المللی هشدار داده «نظام بهداشتی غزه برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا، با مشکلات بسیاری مواجه است.»

یک پزشک فلسطینی می‎گوید «نظام‌های بهداشتی پیشرفته در جهان نمی‌توانند با شیوع مقابله کنند، بنابراین چگونه نظام بهداشتی شکننده، محاصره شده و وابسته به کمک باید در برابر بحران مقاومت می‌کند؟.»

اکنون در حالی که نوار غزه با گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، مقام‎های فلسطینی اظهار کرده اند که رژیم صهیونیستی مانع از ورد واکسن کرونا به غزه شده است.

نوار غزه هنوز هیچ واکسنی برای مقابله با کرونا دریافت نکرده است و اظهارات مقام‎های رژیم صهیونیستی در حد ادعا بوده است.

بر اساس آمارها، تاکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در غزه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و دستکم ۵۳۷ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *