امام جمعه موقت اهواز: سفر آیت‌الله رئیسی به عراق برای ترمیم شکاف‌های دشمن‌ساخته دو کشور مهم بود

7:00 - 02 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۲۵۸۲
عضو مجلس خبرگان گفت: در ارتباطات دوستی با عراق و ایران علاوه بر توجه ویژه به عتبات و مناسبات اربعین و مسائل پیرامون آن دشمن تلاش می‌کند بین این دو ملت جدایی افکند و سفر رییس قوه قضاییه به عراق برای ترمیم شکاف‌هایی که دشمنان به دنبال آن هستند و بحث وحدت هرچه بیشتر فوق‌العاده اهمیت دارد.

آیت‌الله «محسن حیدری» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به عراق بیان کرد: این سفر از جهات مختلف اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد کشور عراق به عنوان کشور دوست و همسایه باتوجه به شرایط ویژه امروز کشور و ملت عراق با ما متحد هستند.

عضو مجلس خبرگان گفت: عراق یکی از مراکز جبهه مقاومت اسلامی است و خون ایرانی و عراقی در مقابله با تروریست‌های داعشی و کسانی که به نیابت از آمریکا و اسرائیل این جنگ را در کشور عراق به راه انداختند در هم آمیخته شده است و در رأس آن شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قرار دارد.

وی اظهار کرد: در ارتباطات دوستی با عراق و ایران علاوه بر توجه ویژه به عتبات و مناسبات اربعین و مسائل پیرامون آن دشمن تلاش می‌کند بین این دو ملت جدایی افکند و سفر رییس قوه قضاییه به عراق برای ترمیم شکاف‌هایی که دشمنان به دنبال آن هستند و بحث وحدت هرچه بیشتر فوق‌العاده اهمیت دارد.

حیدری گفت: رییس قوه قضاییه به عنوان یکی از سران قوای جمهوری اسلامی و شخص فقیه و عالم در عرصه سیاست مورد استقبال مقامات کشور عراق و ملت آن در شهر کاظمین و دیگر شهر‌ها قرار گرفت، استقبال مردمی شایانی انجام شد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: در این سفر مباحث مهم اقتصادی، سیاسی، آزادی زندانیان فی ما بین حل و فصل شد و برکات بسیار زیادی به همراه داشت که یکی از آن‌ها بازگشایی مرز‌های تجاری است که از نتایج فوری سفر رییس قوه قضاییه به عراق به شمار می‌آید.

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه و هیئت قضایی همراه، که به دعوت فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق عازم این کشور شده بود، دوشنبه هفته گذشته وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد و مورد استقبال مقامات عراقی و سفیر و کارکنان سفارت ایران در بغداد قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ارتباط عمیق فرهنگی بین مردم ایران و عراق وجود دارد و این مناسبات روز به روز در حال افزایش است، یکی از مناسبات مهم با این کشور را مناسبات حقوقی و قضایی دانست.

وی گفت: مرز مشترک با عراق، تبادلات مرزی، تجارت، تردد‌ها و اعزام زائر روابط حقوقی و قضایی ایجاد می‌کند و در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسئولان قضایی صورت می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *