ادعاهای هسته ای غرب و مولفه های قدرت ایران

5:15 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۵۸۳
کشورهای غربی ایران را به بهانه واهی جلوگیری از رسیدن به ساخت سلاح هسته‌ای تحریم کرده‌اند، همان‌هایی که خود دارای بمب اتمی هستند!

- دستیابی به بمب اتمی در مقطعی از تاریخ دنیا، یکی از مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شد تا از این طریق آنهایی که به این سلاح دست یافته‌اند، دیگر جوامع را تحت فشار و سیطره خود قرار دهند.

به کارگیری بمب هسته‌ای نخستین بار از سوی آمریکا اتفاق افتاد.

آمریکا در جنگ جهانی دوم برای جلوگیری از شکست خود مقابل ژاپن، هیروشیما و ناکازاکی را هدف بمب‌های اتمی خود قرار داد و صد‌ها هزار نفر از مردم این شهر‌ها را به کام مرگ فرستاد و جنایتی از یاد نرفتنی آفرید.

انگلیس نیز که دارای سلاح هسته‌ای است، آزمایش بمب اتمی خود را علیه بومیان استرالیا انجام داده است که در این آزمایش هزاران نفر از مردمان اصلی این قاره که صاحبان این سرزمین هستند کشته شدند.

کشور‌های دیگری، چون روسیه، چین، فرانسه، هندوستان، پاکستان، کره شمالی و رژیم صهیونیستی نیز دارای سلاح هسته‌ای هستند که تاکنون از این سلاح استفاده نکرده‌اند.

خطر سلاح هسته‌ای همه جهان را تهدید می‌کند و مهمترین خطر از سوی آنهایی است که از این سلاح کشتار جمعی استفاده کرده‌اند و آن را در اختیار دارند.

ساخت سلاح هسته‌ای هزینه زیادی دارد علاوه بر آن نگهداری و مراقبت از آن نیز هزینه سنگین تری را تحمیل می‌کند.

اگر روزی جنگ هسته‌ای در جهان آغاز شود، باید نابودی زمین را مشاهده کرد؛ جنگ هسته‌ای گسترش خواهد یافت و دارندگان آن نیز تحت تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم بمب هسته‌ای نابود خواهند شد.

ایران معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی را امضا کرده است و علاوه بر آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به خاطر آموزه‌های دینی خود را از کشتار مردم عادی دور ساخت و هیچگاه در ۸ سال جنگ عراق علیه ایران، به مناطق مسکونی حمله نظامی نکرده و علاوه بر آن از سلاح‌های نامتعارف استفاده نکرده است.

اما در مقابل، ارتش رژیم بعث، علاوه بر حملات گسترده به مناطق مسکونی ایران، از سلاح شیمیایی بهره برد.

اکنون چنین کشوری که حتی در جنگ علیه خود ملاحظه دشمن را نیز می‌کند، متهم به اقدام برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌شود که صلح و امنین جهان را به خطر انداخته است! و بیش از ۲۰ سال است که به خاطر این اتهام درگیر فشار‌های سیاسی و اقتصادی است و برای پایان دادن به این دشمنی، مذاکرات زیادی را هم پشت سر گذاشته است که در آخرین دور از این مذاکرات به توافق هسته‌ای با ۱+۵ رسید، اما بد عهدی آمریکا و اروپا توافقی که خود آنها تنظیم کرده بودند، نابود کرد.

طرف مقابل و افکار عمومی جهان باید به این درک برسند که اگر ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای داشت هیچگاه مذاکره نمی‌کرد و به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌داد و بسیار پیش از این به سلاح هسته‌ای هم دست یافته بود.

اگرچه اثبات شده است که ایران قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد، اما برجام این مسئله را بار دیگر ثابت کرد.

ایران نیازی به بمب اتم ندارد علاوه بر آن موازین اسلامی، اخلاقی، شرعی و ایرانی اجازه دستیابی به سلاحی نامتعارف که در اختیار برخی کشور‌های دنیاست و آمریکا از آن بهره برده و صد‌ها هزار نفر از مردم ژاپن را قتل عام کرده، نمی‌دهد.

ایران قوی‌تر از بمب هسته‌ای در اختیار دارد، مردم ایران، مردم ژاپن یا کره جنوبی نیستند که تن به خواسته آمریکا بدهند و خود را در ذلالت دائمی قرار دهند.

انقلاب اسلامی ایران به واسطه جنگ و قدرت نظامی صادر نشده است؛ مردم منطقه از مدیترانه گرفته تا دریای سرخ و خلیج عدن و حتی فراتر از آن، از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته‌اند.

مردم کشور‌های اسلامی غرب آسیا، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی علیه ظلم و ستم می‌دانند که باعث بیداری آنها شده است.

چه قدرتی بالاتر از تأثیر و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و حتی جهان وجود دارد که ایران بخواهد بمب اتم را جایگزین آن کند؟

هر چند ایران از عوامل و مؤلفه‌های بازدارنده قوی نیز غافل نگشته چرا که نظام سلطه علاوه بر تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های سیاسی از ماشین جنگی خود علیه ایران بهره می‌برد. 

ایران با آگاهی از تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به خود، توانمندی‌های دفاعی و نظامی خود را افزایش داده و توانسته است با ساخت موشک‌های بالستیک در انواع گوناگون، یک بازدارنگی دائمی نسبت به تهدیدات دشمنان ایجاد کند.

بمب اتم برای آنهایی است که قصد کشتار و جنایت دارند و البته واقعا مضحک است کشوری که سلاح هسته‌ای دارد و از آن استفاده کرده و احتمال استفاده دوباره نیز می‌رود، ایران را تهدید می‌کند که نباید بمب هسته‌ای بسازد!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *